گروه سیاسی: وزیر اطلاعات گفت: برخی دستگیرشدگان حوادث اخیر در روز عاشورا از اتباع بیگانه هستند که یک حرکت تبلیغی و جنگ روانی را در این روز هدایت و دنبال می‌کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، حیدر مصلحی پس از جلسه هیات دولت با اشاره به سازماندهی این افراد برای بهره‌برداری حداکثری از حوادث روز عاشورا گفت: مواردی از دستگیرشدگان اتباع بیگانه داشته‌ایم که تنها 2 روز مانده به عاشورا به همین منظور وارد ایران شده‌اند و دوربین‌ها و وسایلی که در اختیارشان بوده کشف شده است.
کد خبر: ۳۰۴۷۴۱

وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری‌های صورت گرفته درخصوص روز عاشورا، این مجموعه را ترکیبی از عوامل موثر در فتنه پس از انتخابات، عناصر ضدانقلاب، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دانست و گفت: البته وقتی می‌گوییم منافقین و عناصر ضدانقلاب و سلطنت‌طلب‌ها در این قضیه نقش داشته‌اند به آن معنا نیست که اینها در قدرتند، بلکه این جریان از بستری که فتنه برایش فراهم کرده استفاده و بهره‌برداری کرده است.

اعدام ،حکم شورشگران است

همچنین‌دادستان کل کشور اعلام کرد حکم شورشگران، بانیان شورش، اقدام‌کنندگان علیه نظام اسلامی و وحشت آفرینی با سلاح سرد یا گرم، محاربه و اعدام است.

به گزارش فارس، محسنی‌اژه‌ای در حاشیه همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که بانی شورش و اقدام علیه نظام و ولی حق شوند یاغی لحاظ شده و از نظر شرعی و قانونی حکمشان اعدام است.

همچنین کسانی که با سلاح سرد و گرم موجب ایجاد وحشت در جامعه می‌شوند، طبق شرع و قانون محارب شناخته شده و حکمشان اعدام است.

اسامی 60 بنیاد و موسسه مرتبط با جنگ نرم

معاون خارجی وزارت اطلاعات با ذکر نام 60 بنیاد و موسسه مرتبط با جنگ نرم، از همه هموطنان خواست تا نسبت به اهداف شوم و دام‌هایی که دشمنان برای ملت و کشور گسترانیده‌اند، با بصیرت عمل کنند و با حساسیت و هوشیاری، همکاری لازم را با وزارت اطلاعات در جهت صیانت از کشور و خنثی‌سازی برنامه‌های بیگانگان و جریان فتنه انگیز به عمل آورند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون خارجی وزارت اطلاعات در گفتگوی خبری با رسانه‌ها با معرفی اسامی برخی از بنیادها و مؤسسات فعال بین‌المللی در حوزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: شبکه‌های رسانه‌ای، ماهواره‌ای و اینترنتی معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی مانند BBC ،VOA ، رادیو زمانه، رادیو فردا، رادیو رژیم صهیونیستی، همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب همچون منافقین، سلطنت طلب، پارس، رنگارنگ، کانال یک و سایت‌های اینترنتی ضدانقلاب و همسو با جریان فتنه مانند جرس مصداق سازمان‌های برانداز بیگانه محسوب می‌شوند.

این مقام امنیتی در همین رابطه تأکید کرد: هر گونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امکانات از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی با این موسسات و بنیادهای جریان جنگ نرم غیرقانونی و ممنوع است. همچنین دریافت هر گونه کمک‌های نقدی و غیرنقدی از خارج کشور برای جریانات و احزاب و گروه‌های سیاسی، غیرقانونی است.

بنیاد سوروس یا بنیاد جامعه باز، مرکز وودرو ویلسون، خانه آزادی، صندوق اعانه ملی برای دموکراسی N.E.D ، موسسه دموکراتیک ملیN.D.I ، مؤسسه جمهوری خواه ملیN.R.I ، موسسه برای دموکراسی در اروپای شرقی (مقر ورشو  I.D.E.E) مرکز دموکراتیک اروپای شرقی (مقر ورشو E.E.D.C) ، بنیاد فورد و بنیاد برادران راکفلر از جمله موسساتی هستند که دیروز توسط معاون خارجی وزارت اطلاعات معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها