سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد:

برخورد با اقدامات خلاف منافع ملی رسانه‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه، تدوین و ارائه لایحه نظام جامع رسانه ای به مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توقیف روزنامه اندیشه نو موقتی است.
کد خبر: ۳۰۱۵۴۴

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرگزاتری مهر در شیراز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قبل از گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مردم در خانه ملت برنامه ای را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کردید که در آن به نوعی از حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه دفاع  شد؛ آیا در حال حاضر لایحه ای در این خصوص در دست تهیه و تدوین دارید گفت: هم اکنون کاری که با جدیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را دنبال می کنیم موضوع تهیه و تدوین لایحه نظام جامع رسانه ای است که ابتدا آن را به دولت ارائه می کنیم تا مراحل مقدماتی خود را طی کند و در آینده ای نه چندان دور آن را برای تصویب به مجلس ارسال خواهیم کرد تا به صورت قانون در آید.

وی در مورد دلیل توقیف روزنامه اندیشه نو افزود: از سوی مراجع ذیربط و هیئت نظارت بر مطبوعات تذکرات متعددی در مقاطع مختلف به روزنامه اندیشه نو داده شد که متاسفانه به دلیل بی توجهی آنان به این تذکرات روزنامه مذکور با تصمیم هیئت نظارت توقیف شد.

حسینی تصریح کرد: این تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی گرفته نشده زیرا نماینده این وزارتخانه یکی از هفت عضو هیئت نظارت بر مطبوعات است که در نهایت در یک جمع بندی تصمیم بر این شد که روزنامه اندیشه نو توقیف شود.

وزیر ارشاد افزود: روزنامه اندیشه نو توقیف شده است نه لغو امتیاز، بنابراین باید پرونده این روزنامه به دادگاه ارسال شود تا با ارائه مدارک و مستندات و با حضور هیئت منصفه مطبوعات وضعیت نهایی آن مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها