دیوید پترائوس:

پاکستان فشار بیشتری بر طالبان وارد کند

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز یکشنبه خواستارفشار بیشتر پاکستان نسبت به سرکردگان طالبان افغان که در داخل مرزهای این کشور مستقرهستند،شد.
کد خبر: ۲۹۹۷۸۳

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال دیوید پترائوس در حاشیه ششمین نشست امنیتی «منامه» گفت: اگر پاکستان به سرکردگان عناصری که موجب بروز مشکلات در افغانستان هستند، فشار بیشتری وارد کند‌ این اقدام در پیشرفت چشمگیر در افغانستان بسیار موثر خواهد بود.

رئیس فرماندهی مرکزی‌ آمریکا به خبرنگاران گفت: برای حصول پیشرفت واقعی در افغانستان، فشار بیشتری از سوی پاکستان به رهبری عواملی که باعث ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، لازم است.

وی افزود: نیروهای پاکستانی با در نظر گرفتن این واقعیت که گروه‌های افراطی فعال در این کشور تهدید به شمار می‌روند، ‌چند عملیات بسیار موثر را بر ضد نیروهای طالبان پاکستان انجام دادند.

پترائوس تصریح کرد که مقامات پاکستانی اوایل امسال به این نتیجه رسیدند که تهدید اصلی برای اداره پاکستان همان افراطگرایان داخلی هستند. تشخیص این موضوع اهمیت چشمگیری دارد چرا که در اجرای عملیات ارتش پاکستان بر ضد گروه‌های افراطی بسیار موثر بوده است.

دولت باراک اوباما، پاکستان را تحت فشار قرار داده تا اقداماتی را علیه پایگاه‌های القاعده و طالبان در داخل مرزهای خود انجام دهد.دولت اوباما معتقد است که موفقیت در افغانستان به جلوگیری از عبور نیروهای افراطی از خطوط مرزی با پاکستان بستگی دارد.

ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها