کنفرانس شهرداران جهان

شهردار تهران به کپنهاگ رفت

دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران جهت حضور در کنفرانس جهانی شهرداران درباره تغییرات آب و هوایی ، تهران را به مقصد کپنهاگ ترک کرد.
کد خبر: ۲۹۹۷۳۱

به گزارش ایسنا ، این کنفرانس از روز دوشنبه 23 آذر تا پنج‌شنبه 26 آذر به مدت چهار روز در شهر کپنهاگ دانمارک برگزار می‌شود و در آن از 100 شهردار مهم و برتر جهان از جمله شهردار تهران دعوت به عمل آمده است.

بر اساس این گزارش ، تاکنون حضور شهرداران شهرهای بزرگی مانند توکیو (ژاپن)، سائوپائولو (برزیل)، مکزیکوسیتی (مکزیک)، لس‌آنجلس، نیویورک و سانفرانسیسکو(آمریکا)، تورنتو و ونکوور(کانادا)، اسلو (نروژ)، ملبورن و سیدنی (استرالیا)، پاریس (فرانسه)، جاکارتا (اندونزی)، ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) و لندن (انگلستان) در این کنفرانس قطعی شده است.

از جمله محورهای اصلی کنفرانس جهانی شهرداران درباره تغییرات آب و هوایی می‌توان به تعهدات و اقدامات شهرهای مهم جهان در کاهش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین آشنایی با تدابیر و ابتکارات مربوط به سیستم‌های حمل و نقل سبز و پاک و سازگار با محیط زیست و شهرسازی متناسب با استانداردهای توسعه پایدار اشاره کرد.

بر این اساس ، میزگردهای متعددی با عناوین ساختمان‌های کم‌مصرف، سازگاری با کمبود منابع آب، مدیریت مواد زائد، حمل و نقل پاک و سبز، مشارکت شهروندان ، کارآیی انرژی و انرژی پاک برگزار خواهد شد.

قرار است در این کنفرانس دکتر قالیباف، تجارب و برنامه‌های مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار شهری در تهران را در قالب میزگرد شهرداران ارائه کند.

همچنین شهردار تهران در حاشیه این کنفرانس با تعدادی از مقامات بلند پایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانمارک و همتایان خود از سراسر جهان ملاقات و مذاکره خواهد کرد. در این سفر تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری قالیباف را همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است، این کنفرانس همزمان با نشست سران دولت‌ها در کپنهاگ برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها