آیت‌الله مهدوی‌کنی:

جریانات اخیرفتنه‌ برای‌براندازی نظام بود

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: جریانات پس از انتخابات اخیر فتنه است و این فتنه، فتنه براندازی است.
کد خبر: ۲۹۹۷۲۹

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) گفت: رهبر در قانون اساسی ما یعنی مجتهد، عادل، نائب امام زمان، آیا او را به عنوان نائب امام زمان قبول دارید؟

وی افزود: جریان های پس از انتخابات اخیر فتنه است و این فتنه، فتنه براندازی می‌باشد، اگر امام را قبول دارید،ایشان فرمودند اگر دیدید آمریکا از شما تعریف می کند بدانید عیبی در کارتان هست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد؛ اینها می گویند ما طرفدار امام هستیم. ما می گوییم امام شعارهایی داشته، امام که یک شی بی جان نبوده و یا بعضی‌ها همین الان می‌گویند ما طرفدار رهبری هستیم، ما می‌گوییم رهبرکه صرفا یک اسم و عنوان نیست، رهبر ما که رهبر چین نیست، رهبر ما یعنی مجتهد، عادل، نائب امام زمان او را به عنوان نائب امام زمان قبول دارید؟

آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد؛ رهبر قانون اساسی ما رهبر قانون اساسی چین نیست، رهبر کره شمالی و آمریکا نیست (در این کشورها رئیس‌جمهور، رهبر است)؛ ما برای رهبرمان تقدس قائلیم، آیا این چنین امامی را قبول دارید؟ یا امام شما کس دیگری است؟.امام(ره) فرمودند که اگر دیدید آمریکا برایتان کف می‌زند، بدانید راهتان اشتباه است. من برایتان حدیث میخوانم. شیطان نزد موسی(ع) می‌رود و می گوید: ای موسی، قل لا اله الا الله؟موسی بگو لا اله الا الله، حضرت موسی(ع)پاسخ دادند اکنون که تو میگویی ، نه لا اله الا الله؛ لا اله الا اللهی که شیطان بگوید، معلوم است که فتنه ای در آن نهفته است .چرا تاکنون نمی‌گفت لا اله الا الله.

وی خاطرنشان کرد: بحث کنونی این است که انقلاب یک اصولی دارد، آن اصول را باید حفظ کرد. همه اختلاف نظرها بجای خود درست است. در این دولت هم اشکال وجود دارد کما اینکه در دولت‌های قبل هم کم و بیش وجود داشته اما ما نباید اصول را فدای فروع کنیم؛ امیر المومنین(ع) می‌فرمایند: عاقل آن کسی است که اصول را فدای فروع نکند.

آیت الله مهدوی کنی گفت:باید اصول را حفظ کرد و در سایه و پرچم آن قرار گرفت لذا ما دعا می‌کنیم که خدایا این فتنه‌هایی که توسط دشمنان درست می‌شود را به خودشان(عاملان آن) برگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها