در همایش ارتقای سلا‌مت نظام اداری و مقابله با فساد مطرح شد

همکاری قوا برای مبارزه با مفاسد

گروه سیاسی: همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد روز گذشته با حضور رئیس قوه قضاییه، رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان محاسبات، نایب‌رئیس مجلس و برخی دیگر از مسوولان کشوری برگزار شد. سخنرانان این همایش بر ضرورت وجود نظارت قوی و همچنین همکاری تمام قوا برای مبارزه با مفاسد تاکید کردند.
کد خبر: ۲۹۹۵۲۲

رئیس جمهور در این همایش گفت: بایدبه گونه‌ای عمل کنیم که نظارت و ارزیابی مستمر در‌متن کار داشته باشیم و در این مسیر شورای دستگاه‌های نظارتی کشور که تشکیل شده امر مبارکی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژادبر ریشه‌یابی و ریشه کنی عوامل فساد تاکید و تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که فرد عرصه‌های خدمتگزاری را فرصت بهره‌برداری و لذت شخصی تلقی نکند بلکه فرصت خدمت، تعالی و کمال خود بداند.

احمدی‌نژاد ریشه دوم به وجود آورنده فساد را قوانین، مقررات و ساختارهای اداری دانست و گفت: هر قدر قوانین و مقررات انبوه تر، پیچ در پیچ و تو در تو باشد زمینه تخلف بیشتر خواهد شد.

احمدی‌نژاد اتلاف منابع و بهره‌وری پایین را از ویژگی‌های این نظام اداری پربروکراسی خواند و گفت: باید این روند را اصلاح و مسیر تصمیم گیری را سریع و شفاف ترسیم کنیم و به گونه‌ای عمل شود که معلوم باشد مسوول تصمیمی که از ساختار نظام اداری بیرون می‌آید، کیست.

رئیس جمهور نظارت و ارزیابی را از دیگر عوامل موثر بر فساد اداری خواند و گفت: اگر همه آدم‌ها و ساختار نیز بهترین باشد باز هم نظارت و ارزیابی لازم است.

وی اعمال قانون درخصوص همه، فارغ از جایگاه هایشان را خواستار شد و گفت: باید بدون نگاه به عنوان، جایگاه‌ها و شخصیت‌ها قانون را اعمال کرد چرا که همین عمل یک امیدواری در توده‌های مردم و نظام اداری به وجود می‌آورد و برخورد قاطع امیدهای آنان را زنده می‌کند.

دستگاه قضایی مصمم به قطع دست چپاولگران است

همچنین رئیس قوه قضاییه تاکید کرد دستگاه قضایی مصمم به کوتاه کردن دست چپاولگران از بیت‌المال است.

به گزارش فارس، آیت‌الله صادق لاریجانی در همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد افزود: ضرورت نظارت بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که وقتی دستگاهی دایر شود ولی نظارت نداشته باشد، نبود آن بهتر از بودنش است.

آیت‌الله لاریجانی تاکید کرد: برخی کارمندان دولت که با جسارت تمام اسناد دولتی و مالی را جعل کرده و میلیاردها پول به جیب زده‌اند، باید خوف داشته باشند و امنیت برای همه این افراد باید تبدیل به ناامنی شود. وی افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها و مسوولان و سران قوا بویژه قوه مقننه در این خصوص سنگین است و درواقع هیچ کدام از ما نمی‌توانیم از مسوولیت خود کنار بکشیم و مسوولیت را به دوش دیگری بیندازیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید کمک کرده و همه قوا با یکدیگر برای اصلاح بعد نظارتی اقدام کنند.

آیت‌الله صادق لاریجانی در ادامه سخنان خود گفت: آقای احمدی‌نژاد چند سال پیش اعلام کرده بود که ما به کمک دستگاه‌های دیگر و مردم، دست چپاولگران را کوتاه خواهیم کرد. بنده عرض می‌کنم ما امروز آماده‌ایم.

لزوم فرهنگ سازی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی و جدی شدن تقسیم کارها در دولت و نهادهای خصوصی گفت: باید نظارت‌های غیرضروری نیز حذف شود، چرا که باعث جلوگیری از حرکات سالم مدیران می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها