هشدار دادستان به اغتشاشگران

گروه سیاسی: درگیری‌های پراکنده‌ای که روز 16 آذر در اطراف دو دانشگاه تهران و امیرکبیر صورت گرفت، دیروز به شکل شدیدتری مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه یافت و اغتشاشگران با حضور در مقابل دانشکده فنی با دانشجویان درگیر شدند. براساس گزارش‌هایی که دیروز از درگیری‌های دانشگاه تهران منتشر شد، بعد از آن‌که تعدادی از اعضای جنبش سبز و معترضان به نتایج انتخابات، ظهر دیروز با تجمع مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران شروع به شعار دادن علیه نظام کردند، تعداد زیادی از بسیجیان و دانشجویان با حضور گسترده خود در این محل، مانع گسترش اغتشاشات شدند. در پی این مساله و پس از تلاش برخی اغتشاشگران برای حرکت به سمت سایر نقاط دانشگاه،‌ دانشجویان که به گزارش فارس تعدادشان به 700 نفر می‌رسید،‌ با ایجاد حلقه‌ای در اطراف معترضان، سعی کردند آنها را به داخل دانشکده فنی هدایت کنند. این گزارش می‌افزاید با وجود این حلقه، برخی از اغتشاشگران با دور زدن مسجد دانشگاه و از مقابل دانشکده علوم پایه قصد داشتند به سمت سردر دانشگاه حرکت کنند که دانشجویان با جمعیتی حدود 5000 نفر مانع این حرکت شدند.
کد خبر: ۲۹۹۲۵۸

البته تقابل دیروز دانشجویان با اغتشاشگران در دانشگاه تهران به همین جا ختم نشد، بلکه بر اثر درگیری و پرتاب سنگ، عده‌ای از دانشجویان مصدوم شدند. خبرنگار و تصویربردار صدا و سیما نیز از این قضیه بی‌بهره نبودند و پس از مضروب شدن از سوی اغتشاشگران، دوربین آنها نیز به سرقت رفت. خبرگزاری فارس در گزارشی از درگیری‌های دیروز چنین نوشت: در حالی که دانشجویان انقلابی سعی کردند از هرگونه درگیری با حامیان موسوی بپرهیزند، حامیان موسوی با پرتاب سنگ و مجروح کردن دانشجویان به دنبال التهاب فضای دانشگاه بودند.

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی که دیروز از درگیری‌ها در دانشکده فنی دانشگاه تهران ارائه کرد، نوشت: اغتشاشگران با آتش زدن قسمت‌هایی از دانشکده فنی کلاس‌های این دانشکده را تعطیل کردند و یکی از دانشجویان را که قصد آرام کردن اغتشاشگران را داشت با سنگ و چوب مورد حمله قرار دادند. همزمان با حوادث دیروز، ایالات متحده آمریکا و انگلیس، درخصوص درگیری‌های اخیر تهران موضعگیری کردند.

تجمع ضد استکباری در چند دانشگاه

دیروز با وجود گذشت یک روز از 16 آذر و روز دانشجو، در چند دانشگاه بزرگ کشورمان، تجمع‌های ضد استکباری مسالمت‌آمیز برگزار شد. از جمله در دانشگاه بهشتی، بیش از 1000 نفر از دانشجویان پس از اذان ظهر و عصر، در میدان اصلی دانشگاه، نماز وحدت را در باران و مه حاکم بر این دانشگاه اقامه کرده و پس از نماز، بر ضد استکبار در دانشگاه راهپیمایی کردند.

دیروز همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس ضمن توصیه به دانشجویان برای هوشیاری در برابر سیاست‌های آمریکا گفت: دانشجویان عزیز نباید بگذارند که عده‌ای سیمای جاودانه ضد استکباری حرکت دانشجویی را از سر غفلت مشوش کنند و مستمسکی به دست شیادان نظیر رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی یا برخی رسانه‌های منطقه‌ای دهند.

اجازه نمی‌دهیم قانون‌شکنان به اموال عمومی آسیب برسانند

در همین حال دادستان کل کشور اعلام کرد: از این لحظه به بعد وظیفه داریم به هیچ وجه اجازه ندهیم که قانون‌شکنان در خیابان‌ها به اموال عمومی آسیب زده یا با ایجاد ناامنی علاوه بر این که امنیت مردم را به هم بزنند، علیه نظام دستاویزی را به دشمنان بدهند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای دیروز در نشست خبری با بیان این که مرزها مشخص شده و قانون‌شکنان هم معلوم شده‌اند، گفت: با هرکس که برخلاف حقوق، امنیت و نظم جامعه حرکت کند و آن را برهم بزند، بشدت برخورد خواهیم کرد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر کسی از این پس دستگیر شد، خانواده‌ها حق گله ندارند؛ چراکه مردم ما بیش از این تحمل ندارند و از این رو ما هم مهلت نخواهیم داد.

به گزارش فارس، دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره بحث مهدی هاشمی و ابراز تمایل هاشمی رفسنجانی برای رسیدگی به اتهامات پسرش گفت: نباید جایگاه‌ها و عنوان‌ها مانع از رسیدگی به اتهامات شود، حالا فرقی نمی‌کند که پسر آقای هاشمی باشد یا فرد دیگری. اگر اتهامی علیه مهدی هاشمی مطرح است، دادستانی تهران باید وی را احضار و به پرونده‌اش رسیدگی کند.

اژه‌ای افزود: اگر ابهامی علیه مهدی هاشمی مطرح باشد، دادستانی تهران آن را رسیدگی خواهد کرد و اگر براساس این اتهام، وی جرمی را مرتکب شده باشد، باید مجازات شود.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت شکایت نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی پاسخ داد: نمایندگان مجلس در دو نوبت از موسوی شکایت کرده‌اند که نوبت اول شکایت به دستم رسیده، ولی نوبت دوم هنوز نرسیده است، بنابراین ما همان موارد را بعلاوه مواردی که استادان دانشگاه اعتراضی داشتند و البته موارد خود دادستانی را به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال کرده‌ایم.

مجروح شدن 18 پلیس در حوادث 16 آذر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 165 مرد و 39 زن در تجمعات غیرقانونی و درگیری‌های پراکنده روز 16 آذر تهران خبر داد و گفت: 18 پلیس نیز مجروح شده‌اند. سرتیپ عزیزالله رجب‌زاده در گفتگو با مهر افزود: پرونده افراد بازداشت شده در مراجع ذی‌صلاح قضایی در حال رسیدگی است. این مقام مسوول در نیروی انتظامی تاکید کرد: حداکثر 2000 نفر در تجمع‌های غیرقانونی روز دوشنبه حضور داشته‌اند که در درگیری‌ها 18 نفر از نیروهای انتظامی پلیس مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها