انفجار معدنی در ترکیه 19 کشته بر جای گذاشت

رسانه‌های ترکیه از وقوع انفجار گاز در یک معدن در غرب این کشور خبر داده و اعلام کردند: در پی این حادثه 19 معدنچی جان خود را از دست داده و 13 نفر دیگر نیز در این معدن گرفتار شدند.
کد خبر: ۲۹۹۲۵۳

به گزارش ایسنا، «عبداله اوزر» یکی از مقامات رسمی ترکیه در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور، تاکید کرد: امروز بر اثر انفجار گاز در یک معدن در غرب این کشور دست کم 19 معدنچی حاضر در این معدن ذغال‌سنگ جان خود را از دست داده و 13 نفر دیگر نیز در زیر آوار گیر افتادند که تلاش برای نجات آن‌ها توسط ماموران امداد و نجات ادامه دارد.

«عمر دینسر» وزیر کار این کشور نیز در مصاحبه‌ای با رسانه‌های ترکیه، اضافه کرد: تاکنون ماموران امداد و نجات موفق شدند، جسد شش تن از جان باختگان این حادثه را از زیر آوار بیرون بکشند. این واقعا یک فاجعه انسانی است و ما تلاش می‌کنیم که مسبب و یا مسببان اصلی این حادثه را مشخص کنیم.

گفتنی است، این معدن که در غرب ترکیه واقع شده است، با عمق 213 متر از سطح زمین یکی از اصلی‌ترین معادن ذغال سنگ این کشور محسوب می‌شود.

همچنین این دومین حادثه انفجار گاز در معدنی در ترکیه به شمار می‌رود، به طوری که بدترین حادثه انفجار گاز در معدن به سال 1992 میلادی بازمی‌گردد که در آن حادثه که در نزدیکی بندری در دریای سیاه به وقوع پیوست، 270 نفر جان خود را از دست دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها