حریفان آسیایی نمایندگان فوتبال ایران مشخص شدند

آینده‌نگری برای پرهیز از تجربه تلخ

گروه ورزش: در شرایطی 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، حریفان خود را شناختند که فوتبال ایران به واسطه حذف زودهنگام پرسپولیس، استقلال، سپاهان و صبای قم در فصل گذشته این رقابت‌ها، خاطر تلخی از حضور در این رقابت‌ها دارد. فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی قرعه کشی شد که تیم‌های عربی پرقدرت فصل گذشته باز هم حریفان اصلی نمایندگان ما هستند و همین موضوع باعث شده که از همین امروز، مربیان 4 نماینده فوتبال ایران از تمهیدات ویژه برای شرکت در این رقابت‌ها خبر ‌دهند.
کد خبر: ۲۹۹۱۲۴

استقلال به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر در شرایطی در گروهA کنار تیم‌های الاهلی عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات قرار گرفته که در 8 بازی اخیر خود در لیگ داخلی تنها یک پیروزی مقابل شاهین بوشهر به دست آورده است. با این حال، صمد مرفاوی بدون توجه به نتایج داخلی، در این خصوص می‌گوید: چون هدف ما قهرمانی در آسیاست قصد داریم تیم را با تغییراتی از جمله جذب یک مهاجم خارجی احیا کنیم.

او با اشاره به شناخت خود از تیم‌های عربی همگروه استقلال ادامه می‌دهد: لیگ‌های عربی را از نزدیک دنبال می‌کنم و می‌دانم الجزیره امارات تیم خوبی است.

سپاهان صدرنشین کنونی لیگ برتر هم درگروهC با تیم‌های العین امارات، الشباب عربستان و پاختاکور ازبکستان همگروه شد، امیر قلعه‌نویی، سرمربی این تیم هم معتقد است: سپاهان در سخت‌ترین گروه قرار گرفته؛ الشباب عربستان هفته گذشته موفق به شکست الاتحاد عربستان قهرمان فوتبال این کشور شده است. از طرفی، تیم العین از تیم‌های قدرتمند امارات و پاختاکور هم تیم جوان شده و قهرمان جام‌حذفی کشورش است. سپاهان و ذوب‌آهن هر دو در گروه سختی قرار گرفته‌اند اما در گروه ذوب‌آهن یک تیم هم به صورت پلی‌آف حضور پیدا می‌کند.

قلعه‌نویی درباره تقویت سپاهان برای حضور در این مسابقات ادامه می‌دهد: به دنبال اضافه کردن یک بازیکن در پست هافبک مهاجم هستیم، همچنین از دکتر نقابیان هم خواستیم که برای تقویت تیم به ما کمک کند. ضمن این‌که حضور حاج رضایی در تیم هم به همین منظور است.

ذوب‌آهن، دیگر تیم اصفهانی درگروهB باید با الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و تیم برتر پلی‌آف غرب آسیا (برنده دیدار الکرامه سوریه الوحده امارات با چرچیل برادرز هند) پیکار کند، منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی این تیم می‌گوید: هدف ما مشخص است. اگر قرار باشد در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیریم و مدعی صعود از گروه خود باشیم، باید با تیم‌های قوی بازی کنیم و برای ما همگروهی با تیم‌های قوی مهم نیست چون بازیکنان ذوب‌آهن برای بازی مقابل تیم‌های قوی، انگیزه بیشتری دارند و حضور در گروه مرگ، انگیزه بازیکنان ذوب‌آهن را دو چندان می‌کند چون ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

مس کرمان هم که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، در گروهD کنار تیم‌های السد قطر، الاهلی امارات و الهلال عربستان قرار گرفته است.

دغدغه‌های این روزهای مس کرمان آنقدر زیاد است که فرصت اظهار نظر را از مسوولان این باشگاه درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها