وزارت علوم 4 هزار سرباز هیات علمی جذب می‌کند

گروه جامعه: مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان این‌که حدود 75 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها استادیار به بالا هستند، گفت: از این میزان 13/5 درصد دانشیار، 7 درصد استاد و به عبارتی 13/12 درصد دانشیار به بالا هستند.
کد خبر: ۲۹۹۰۶۳

رضا عامری در گفتگوبا ایسنا، با اشاره به روند روبه رشد مرتبه اعضای هیات علمی، گفت: زمانی بیش از60 درصد اعضای هیات علمی دارای مرتبه مربی بودند، اما امسال بر اساس آخرین آماری که از دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم به غیر از دانشگاه‌های پیام نور به دست آمده است، حدود 75 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها استادیار به بالا هستند.

وی نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌ها را یک به 17 عنوان کرد و با بیان این‌که با محاسبه نسبت معادل این میزان یک به 19 است، اظهار کرد: البته این نسبت تنها با لحاظ تعداد دانشجویان روزانه لحاظ شده است و اگر بخواهیم دانشجویان شبانه را نیز در نظر بگیریم این رقم افزایش خواهد یافت.

عامری با اشاره به بحث استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها با بیان این‌که طی 4 سال گذشته 2 هزار و500 ردیف استخدامی در اختیار داشتیم که با مساعدت رئیس‌جمهور موفق به کسب 3 هزار ردیف استخدامی مازاد شدیم، اظهار کرد: به عبارت دیگر در این زمینه5 هزار و500 عضو هیات علمی تنها در بخش دانشگاه‌ها و موسسات استخدام شد که دراین زمینه اگر بورسیه‌ها را نیز لحاظ کنیم این رقم به بیش از 10 هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت جذب فارغ‌التحصیلان توانمند در قالب طرح سربازی، گفت: دراین راستا درسال 85، این تعداد 175 بوده که در سال 87 به 400 نفر افزایش یافته است و اگر ستاد کل نیروهای مسلح به ما اجازه افزایش سهمیه را دهد، ما آمادگی جذب بیش از 4 هزار عضوهیات علمی در قالب طرح سربازی را خواهیم داشت.

ساماندهی مدرسان در دانشگاه علمی ‌کاربردی

عامری با اشاره به وضعیت جذب عضو هیات علمی در دانشگاه علمی کاربردی، با بیان این‌که در دانشگاه علمی کاربردی به جای عضو هیات علمی، مدرس علمی کاربردی وجود دارد، گفت: در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در این دانشگاه انجام گرفته است بحث ساماندهی مدرسان از لحاظ شرایط تخصصی و عمومی در حال اجراست.

تقویت هرم عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار امیدواری کرد که این روند در دانشگاه آزاد شتاب بیشتری گرفته و هرم عضو هیات علمی در این دانشگاه تقویت شود.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم در ادامه در خصوص روند جذب عضو هیات علمی در موسسات غیرانتفاعی نیز، گفت: برای موسسات غیرانتفاعی نیز از شروط توسعه و دادن رشته‌های جدید را جذب اعضای هیات علمی تمام وقت اعلام کرده‌ایم که در این زمینه نیز با شتاب مواجه بودیم به نحوی که در دو سه سال گذشته تعداد اعضای هیات علمی موسسات غیر انتفاعی 20 تا 30 نفر بود که در حال حاضر این رقم به بیش از 400 نفر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها