نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران :

شهرداری نیازمند دیوان محاسبات ویژه است

بررسی مجدد لایحه ناشران و کتابفروشان تهران در شورای شهر

طلایی: به دنبال حل مشکل کتابفروشان هستیم

گروه فرهنگ و هنر: مرتضی طلایی با رد مسکوت ماندن لایحه ساماندهی ناشران، توزیع‌کنندگان و کتابفروشان تهران از بررسی مجدد آن در کمیسیون فرهنگی خبر داد. قرار است این لایحه پس از بررسی مجدد دوباره در صحن علنی شورای شهر تهران طرح شود. بحث لایحه ساماندهی ناشران و کتابفروشان تهران به آغاز کار شورای شهر سوم برمی‌گردد و قرار است شهرداری لایحه‌ای را برای حل مشکلات سکونتی کتابفروشان و استقرار آنها در واحدهای مسکونی ارائه دهد.
کد خبر: ۲۹۸۸۸۷

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران با رد مسکوت ماندن این لایحه به دلیل مخالفت اعضای کمیسیون عمران این شورا گفت: حرف‌دوستان درباره ایجاد مزاحمت کتابفروشی‌ها برای واحدهای مسکونی بود در حالی که نه ما و نه متن لایحه چنین اختیار و اجازه‌ای را به هیچ ناشر و موزع کتابی نداده و نمی‌دهد و ما نیز بر این مشکلات واقف هستیم.وی همچنین با تاکید بر اولویت مسائل فرهنگی در مدیریت کلانشهر تهران افزود: متاسفانه امروزه دسترسی به مواد مخدر در تهران به‌مراتب راحت‌تر از دسترسی به کتاب است.

او با اشاره به این‌که کار تولید و فروش کتاب هیچ توجیه اقتصادی ندارد، ادامه داد: به همین دلیل ما به دنبال ایجاد و فراهم کردن تسهیلاتی برای کتابفروشان هستیم تا این مشکل را حل کنیم. طلایی تاکید کرد: هر شهروندی در تهران باید بتواند به‌راحتی در محله خود و بدون رفتن به مکان‌هایی مانند روبه‌روی دانشگاه تهران و خیابان کریمخان کتاب و سایر محصولات فرهنگی مورد نیاز خود را تامین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها