رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان خبر داد:

درگیری مسلحانه با 3 آدم‌ربا و هلاکت یک شرور

به منظور مبارزه با جرایم خشن کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان در یک درگیری مسلحانه 3 آدم‌ربا را هدف اصابت گلوله قرار دادند که یک نفر از آنها به هلاکت رسید.
کد خبر: ۲۹۸۶۳۳

سرهنگ رازی جلالی، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با «جام‌جم» با اشاره به این حادثه گفت: در آخرین روزهای آبان سال جاری خانواده یک مرد 40 ساله با طرح یک شکایت در پلیس آگاهی بیان کردند یک عضو خانواده آنها از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده است.

به دنبال این شکایت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی اهواز قرار گرفت و مشخص شد مرد ربوده شده احتمالا به دلیل اختلاف مالی پس از خروج از محل سکونت خود در کوی سلطان‌منش اهواز ربوده شده است.

درخواست 300 میلیون تومانی

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان اضافه کرد: در حالی که تحقیقات در این زمینه برای نجات فرد ربوده شده ادامه داشت، خانواده وی بار دیگر با حضور در پلیس آگاهی اعلام کردند آدم‌رباها با استفاده از تلفن همراه فرد ربوده شده، برای آزادی او 300 میلیون تومان درخواست و در ادامه تهدید کرده‌اند در صورتی که پلیس از موضوع اطلاع پیدا کند، بی‌درنگ گروگان را به قتل خواهند رساند.

سرهنگ جلالی افزود: پس از این درخواست و آموزش مناسب به خانواده فرد ربوده شده، محل قرار تعیین شد، اما آدم‌رباها عنوان کردند شخصا با حضور در محل سکونت فرد ربوده شده 300 میلیون تومان پول درخواستی را تحویل خواهند گرفت.

به دنبال این موضوع و با تدابیر فرمانده انتظامی استان، تیم‌های ضربت و پلیس آگاهی با محاصره محل سکونت فرد ربوده شده متوجه شدند در ساعت 30/22، 12 آذر 3سرنشین یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ با توقف مقابل محل سکونت فرد ربوده شده از بستگان وی درخواست کردند تا 300میلیون تومان را درون یک ساک قرار دهند و آن را از پنجره به بیرون بیندازند.

ماموران نیز با نزدیک شدن به 3 سرنشین خودرو که مسلح به سلاح کلاشینکف و کلت کمری بودند، قصد دستگیری آنها را داشتند که آدم‌رباها با مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی به سوی پلیس کردند.

هلاکت آدم‌ربا

سرهنگ جلالی افزود: در پی این اقدام تبهکارانه ماموران نیز با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و هشدارهای متعدد، اقدام به تیراندازی متقابل کردند که پس از دقایقی یکی از آدم‌رباها به هلاکت رسید و 2 نفر دیگر نیز به دلیل اصابت گلوله مجروح و خود را تسلیم پلیس کردند.

با دستگیری متهمان و کشف سلاح و مهمات از تبهکاران آدم‌ربا، موضوع به مقام قضایی گزارش شد و با دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب اهواز، در مرحله بعدی ماموران با شناسایی محل نگهداری فرد ربوده شده در منطقه کیانشهر با ورود به خانه‌ای که متعلق به آدم‌ربای به هلاکت رسیده بود، فرد گروگان را در حالی که با چشم‌های بسته شده با زنجیر فولادی دست و پای وی بسته شده بود، نجات دادند.

متهمان سابقه‌دار

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان تصریح کرد: با انتقال 2 آدم‌ربای مجروح به بیمارستان در اولین مرحله از تحقیقات مشخص شد این تبهکاران از مجرمان سابقه‌دار و خشن هستند که با دستور قضایی از سوی بازپرس پرونده تحقیق از آنها ادامه دارد.

سرهنگ جلالی با اشاره به اولویت برنامه‌های پلیس آگاهی در برخورد قاطع با جرایم خشن گفت: بدون تردید پلیس آگاهی استان با تدابیری که برای مقابله با مجرمان و تبهکاران خشن در دستور کار خود قرار داده است، با افرادی که بخواهند به حقوق مردم تعدی کنند برخورد جدی و قاطع خواهد کرد و در این ارتباط با تعامل میان پلیس آگاهی و قوه قضاییه عملا هیچ مجرمی در حاشیه امنیت قرار نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها