صفاتیان خبر داد:

راه‌اندازی 100 مرکز توزیع شربت تریاک در کشور

مدیرکل امور درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حداقل 100 مرکز درمانی برای توزیع شربت تریاک در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۶۱۶

سعید صفاتیان در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به روند نهایی توزیع شربت تریاک که طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر از زمستان وارد چرخه درمانی اعتیاد کشور می‌شود ، از نهایی شدن پروتکل درمانی شربت تریاک توسط مجری طرح پایلوت یعنی مرکز ملی مطالعات اعتیاد کشور و تحویل نسخه نهایی آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز خبر داد و یادآور شد که در این پروتکل، موارد درمان با شربت تریاک اعم از گروه‌های تحت پوشش، تعداد و شرایط مراکز عرضه کننده و... در خصوص جزئیات توزیع شربت تریاک در بین معتادان تریاکی مشخص شده است.

وی البته برخی گلایه‌ها را نیز در روند اجرایی شدن ورود شربت تریاک به چرخه درمانی اعتیاد در کشور مطرح کرد و گفت: متاسفانه نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین جلسه‌ای که درباره روند توزیع شربت تریاک و تعیین تعداد مراکز ارائه‌کننده این شربت در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد، به رغم این که نامه ‌نگاری‌های تشکیل این جلسه از یک هفته پیش از آن صورت گرفته بود، حاضر نشد که این موضوع باعث شد تصمیم‌گیری‌های نهایی در این زمینه تا حدی به تعویق بیفتد.

مدیرکل امور درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر در عین حال با اشاره به نظر مثبت وزیر بهداشت نسبت به طرح توزیع شربت تریاک و هماهنگی کامل وی با این طرح، اظهار کرد: این در حالی است که متاسفانه ما در رده‌های پایین‌تر وزارت بهداشت در این زمینه مشکل و ناهماهنگی می‌بینیم.

وی در ادامه اعلام کرد: در جلسه‌ای که درباره تعیین روند توزیع شربت تریاک در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد ، نماینده سازمان بهزیستی و نماینده سازمان زندان‌ها به ترتیب برای راه‌اندازی 50 و 20 مرکز اختصاصی توزیع شربت تریاک اعلام آمادگی کردند که امیدواریم نماینده وزارت بهداشت نیز تکلیف مورد نظر در این زمینه را هرچه سریع‌تر مشخص کند تا کار در این حوزه بیش از این به تعویق نیفتد.

این مقام مسوول ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اگر نماینده وزارت بهداشت بیش از این تعللی در این زمینه نکند، توزیع شربت تریاک قطعا پیش از آغاز سال جدید به صورت سراسری آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها