مرحله اول گروههای پرخطر

واکسن آنفلوآنزای «آ» به ایران آمد

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت از ورود نخستین محموله واکسن آنفلوآنزای نوع A به کشور خبر داد و گفت: در چند روز آینده این واکسن در مراکز بهداشتی درمانی کشور توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۸۶۰۵

به گزارش مهر ، دکتر عباس زارع نژاد افزود: وزارت بهداشت مراحل خرید دو میلیون دُز دیگر از واکسن آنفلوآنزای A را در دست اقدام دارد که با این تعداد، خرید به چهار میلیون دُز می رسد.

این مقام ارشد در وزارت بهداشت درباره نحوه توزیع این واکسن گفت: در مرحله اول گروه های پرخطر و کادر بهداشتی درمانی که با بیماران مبتلا به آنفلوآنزای نوع A در تماس هستند و در مرحله دوم افرادی که نیاز به واکسن داشته باشند واکسینه می شوند.

وی تاکید کرد: فقط افراد پر خطر به واکسن آنفلوآنزای نوع A نیاز دارند و افراد سالم اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند هیچ ضرورتی برای واکسیناسیون آنفلوآنزای نوع A ندارند.

زارع نژاد گفت: موج دوم بیماری آنفلوآنزای نوع A مهار شده و موارد ابتلا آن روبه کاهش است ضمن اینکه در دو هفته گذشته مورد جدید مرگ ومیر در این زمینه گزارش نشده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با تشکر از مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی و رسانه ها به علت اطلاع رسانی و همکاری با وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر چه موارد ابتلا به این بیماری تا دو سال آینده در جهان وجود دارد اما امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده است و رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم و همکاری همه دستگاههای ذیربط بتوانیم موج های جدید این بیماری را مهار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها