از امروز تا 20 اسفند آغاز می‌شود

فعالیت 746 مرکز اورژانس در جاده‌ها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از آغاز طرح امداد زمستانی از 15 ماه جاری خبر داد و با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های درگیر در بحث امداد زمستانی سال جاری به 746 پایگاه، گفت: برای امسال 12 کمپ موقت برای مناطق پرخطر در نظر گرفته شده و این در حالی است که اکنون در اغلب نقاط حادثه‌خیز، پایگاه ثابت اورژانس فعال است.
کد خبر: ۲۹۸۴۱۶

غلامرضا معصومی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در طرح امداد زمستانی سال جاری به ایسنا ، گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح امداد زمستانی با مشارکت دیگر ارگان‌های ذیربط از جمله اورژانس پیش بیمارستانی ، پلیس، راهداری و هلال احمر از 15 آذر ماه آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت. طرح امداد زمستانی به طرح امداد نوروزی منتهی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مشمول طرح امداد زمستانی جاده‌ای در سال جاری، ادامه داد: بر اساس اعلام مکان‌های پرخطر به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها، اگر در این مکان‌ها پایگاه ثابت اورژانس وجود نداشته باشد، برای ایجاد کمپ‌های موقت اقدام می‌شود. به این ترتیب در سال 86 تعداد 53 کمپ، سال گذشته 26 کمپ و برای امسال 12 کمپ موقت در نظر گرفته شده است. علت کاهش تعداد این کمپ‌ها آن است که اکنون در اغلب نقاط حادثه‌خیز پایگاه ثابت اورژانس فعال است.

رئیس اورژانس کشور توصیه کرد که مردم برای خرید وسایل گرمایشی حتما به مراکز مجاز مراجعه کنند و همچنین به خطر شکستگی و در رفتگی ناشی از سرخوردن و مسائل ناشی از سرما توجه کافی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها