گزارش اطلاعاتی آمریکا از توان نیروی دریایی ایران

گروه سیاسی: آمریکا در یک گزارش اطلاعاتی جدید، به‌افزایش توان دفاعی دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اذعان کرد. به گزارش مهر و به نقل از رویترز، در گزارش اطلاعاتی آمریکا آمده است: ایران قدرت دریایی خود را با هدف مقابله با حملات احتمالی بازسازی کرده و ارتقا داده است.
کد خبر: ۲۹۷۷۹۹

به گزارش اداره اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، ایران بازسازی نیروی دریایی خود را از سال 2007 میلادی و با گشایش 2 پایگاه دریایی آغاز کرده که در هر یک از این پایگاه‌ها کشتی‌هایی را که تا پیش از آن در دریای خزر، خلیج فارس و خلیج عمان تردد می‌کردند، مستقر کرده است.

براساس گزارش اطلاعاتی آمریکا، ایران تعداد قایق‌های تندرو، موشک‌های ضد کشتی کروز و اژدرهای خود را افزایش داده و این تجهیزات به ایران امکان بهتری در استراتژی دفاعی می‌دهد.

طبق اعلام سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، سپاه‌پاسداران قایق‌های کوچک و تندرویی در اختیار دارد که برای جنگ‌های نامتقارن، انعطاف رزمی بیشتری دارند. در ادامه این گزارش با اشاره به سرمایه‌گذاری سپاه پاسداران برای طراحی برخی کشتی‌ها در خارج آمده است: شاید این کشتی‌ها در برخی موارد تنها 17 متر طول داشته باشند، اما قادر به حمل جنگ افزارهایی مانند اژدرافکن و موشک کروز ضد کشتی (کوثر) ساخت ایران هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، سپاه پاسداران علاوه بر استفاده از طرح‌های کره شمالی و فناوری چین، در اواخر دهه 1990 شروع به خرید قایق‌های تندرو از شرکت ایتالیایی فابیو بوزی سازنده قایق‌های تندرو کرده و نحوه تولید مدل‌های مشابه را نیز خودش فرا گرفته است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران با داشتن این قایق‌ها که سرعت آنها 60 تا 70 گره دریایی است، سریع‌ترین تجهیزات دریایی را در خلیج فارس در اختیار دارد. آمریکا در این گزارش اعتراف کرده است: در مجموع، ایران در چارچوب برنامه توسعه کشور، توانایی‌های دریایی‌اش را تقویت کرده و درصدد افزایش موجودی قایق‌های کوچک، موشک‌های کروز ضد کشتی، اژدرافکن و تجهیزات پدافند هوایی کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها