دکتر گویا اعلام کرد:

افزایش موارد ابتلا به عفونت ایدز

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا به عفونت ایدز در منطقه مدیترانه شرقی که شامل ایران نیز می شود، خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۴۱۳

به گزارش مهر، دکتر محمد مهدی گویا روز سه شنبه در همایش روز جهانی ایدز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران گفت: برآورد می‌شود که 80 هزار نفر آلوده به ویروس ایدز در کشور وجود داشته باشند که 20 هزار و 130 نفر آنها شناسایی شده اند و از این تعداد دو هزار و 97 نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند و بیش از دو هزار نفر نیز فوت شده اند.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر ابتلا به ایدز در بین زنان آسیب پذیر و معتادان تزریقی در حال کاهش است که با سیاستهای وزارت بهداشت سیر نزولی این میزان را در آینده ‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود افزود: موارد ابتلا به این بیماری در دنیا به آهستگی رو به کاهش است به طوری که تعداد مبتلایان به ایدز 33 میلیون نفر برآورد می‌شود که این میزان کمتر از آمار سال 2007 است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در سال 2009 دو میلیون و 700 هزار مورد ابتلای جدید به ایدز وجود داشت و دو میلیون نفر نیز جان خود را از دست دادند.

گویا افزود: این کاهش موارد بیماری در همه جای جهان یکسان نبوده و در برخی مناطق حتی افزایش هم وجود داشته است. به طوری که در کشورهای زیر صحرای آفریقا، اروپای شرقی و آسیای میانه به آهستگی کم می‌شود و تا حدی تحت کنترل نسبی در آمده است.

وی ادامه داد: ظرف دو سال گذشته موارد ابتلا به ایدز در جهان 17 درصد کاهش یافته که این به دلیل پوشش خدمات پیشگیری و درمان در جهان بوده است به طوری که حدود 45 درصد پوشش خدمات پیشگیری و 42 درصد دسترسی به درمان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در منطقه مدیترانه شرقی که ایران هم جزو آن است موارد ابتلا به عفونت ایدز در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها