دکتر امامی رضوی اعلام کرد

واکسن آنفلوانزای «آ» بزودی در ایران

معاون سلامت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ورود اولین محموله واکسن آنفلوآنزای نوع A به کشور طی چند روز آینده گفت: چگونگی توزیع و استفاده از این واکسن ها را کمیته فنی کشوری آنفلوآنزا اولویت‌بندی خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۷۲۸۶

به گزارش ایرنا ، دکتر حسن امامی رضوی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی ایدز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: واکسن‌های یاد شده به تدریج وارد کشور خواهد شد اما افراد در معرض خطر از جمله بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل قلبی و ریوی در اولویت هستند. واکسیناسیون همگانی اصلا توصیه نمی‌شود و برخی کشورها که این کار را انجام داده‌اند روند آن را متوقف کرده‌اند.

امامی رضوی با بیان اینکه عوارض این واکسن از آنجا که تازه ساخته شده است هنوز ثابت نشده گفت: به عنوان مثال در آمریکا 17 مورد مرگ ناشی از استفاده از این واکسن ها گزارش شده اما هنوز نتایج قطعی آنها در این زمینه اثبات نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به داروی «آیمود» که برای بالا بردن ضریب ایمنی افراد مبتلا به عفونت «اچ آی وی» یا همان ایدز استفاده شده و ساخت کشور است اشاره کرد و ادعای برخی افراد مبنی بر بی‌اثر بودن این دارو را نادرست خواند.

امامی رضوی اظهار داشت: داروی آیمود هم اکنون عرضه می شود و مورد تایید کمیته کشوری ایدز واقع شده و در لیست «فارماکوپه» ‌نیز قرار دارد. فردی که ادعا می‌کند این دارو تاثیر درمانی ندارد عضو کمیته کشوری ایدز نیست.

معاون سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در باره گسترش بیماری ایدز در ایران گفت: افزایش افراد مبتلا به ایدز به معنای گسترش موج سوم این بیماری نیست. در کشور ما تعداد مواردی که از راه ارتباط جنسی به عفونت اچ آی وی مبتلا شده‌اند آنقدر زیاد نیست.

همایش روز جهانی ایدز با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی هم اکنون در حال برگزاری است و قرار است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آن حضور یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها