تصویر کوتاه

پخش زنده مراسم برائت از مشرکین

ایسنا: مراسم برائت از مشرکین به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شود.با توجه به اهمیت مراسم برائت از مشرکین، صداوسیما این مراسم را به شکل زنده از شبکه‌های یک سیما، العالم، رادیو سراسری، پرس‌تی‌وی و شبکه اینترنتی لبیک پخش خواهد کرد.با توجه به رویت هلال ماه ذی‌الحجه، مراسم برائت از مشرکین در سرزمین عرفات، به وقت عربستان صبح روز پنجشنبه (پنجم آذرماه) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۶۹۲

تقدیر معاون صدا از برنامه «گذر هفتم»

جام‌جم: معاون صدا سازمان صدا و سیما در مراسمی از دست‌اندر‌کاران برنامه «گذر هفتم» که از رادیو ایران پخش می‌شود، تقدیر کرد.محمدحسین صوفی در این مراسم «گذر هفتم» را برنامه‌ای فاخر و با محتوا دانست و گفت: وقتی برنامه‌ گذر هفتم را آنالیز می‌کردم متوجه شدم که هر کدام از عوامل موثر این برنامه مثل تهیه‌کننده، ‌گوینده، گزارشگر، سردبیر و... انصافا وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.گذر هفتم به سردبیری مهدی زری‌باف و تهیه‌کنندگی محمد بخشایش و گویندگی فاطمه نیرومند روزهای جمعه از ساعت 30/17 به مدت 2 ساعت به طور زنده پخش می‌شود.

کیارستمی در میان برترین‌های جهان

ایسنا: فیلم «باد ما را خواهد برد» ساخته «عباس کیارستمی» به عنوان یکی از 50 اثر برتر سینمای جهان در دهه گذشته میلادی انتخاب شد.جشنواره فیلم تورنتو در قالب برنامه‌ای به نام «سینماتک»، فهرست 50 فیلم برتر دهه اول هزاره دوم میلادی را با نظرسنجی از 60 کارشناس فیلم از سراسر جهان انتخاب کرد. در این فهرست، فرانسه با 21 فیلم بیشترین نماینده را دارد و پس از آن آمریکا با 9 فیلم و آلمان با 7 فیلم بیشترین حضور را دارد.از سینمای ایران تنها فیلم «باد ما را خواهد برد» ساخته «عباس کیارستمی» محصول سال 1999 دیده می‌شود. این فیلم برنده جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه فیپرشی از جشنواره ونیز بوده است.به گزارش CBC رتبه اول این فهرست در کمال تعجب در اختیار یک فیلم تایلندی به نام »نشانه‌ها و یک قرن» ساخته «آپیچان پونگ ویراستاکول» است.

صف‌بندی رسانه‌‌های خارجی علیه ایران

ایسنا: معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با اشاره به اقدامات شبکه خبری العربیه، پس از انتخابات اخیر ایران و جعل خبر علیه نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد که وقتی اقدامات دولت عربستان به ویژه در قبال یمن، در العالم نقد شد، ابتدا عرب‌ست و سپس با تحریک عربستان، نایل ست برنامه‌های العالم را قطع کردند. محمد سرافراز با تشریح اوضاع کنونی ایران و منطقه،در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، خاطرنشان کرد که وضعیت رسانه‌ای، در وقایع قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، در ابعاد مختلف قابل بررسی است.او تصریح کرد که اقدام عرب‌ست و نایل‌ست علیه شبکه العالم، باعث شد که آنان اعتبار خود را در منطقه از دست بدهند و هیچ‌کس نتوانست از این کارآنان دفاع و حمایت کند.سرافراز همچنین ابراز امیدواری کرد که شبکه‌های برون‌مرزی بتوانند وظیفه روشنگری خود را بهتر انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها