معاون مطبوعاتی ارشاد:

همشهری تا زمان دادگاه توقیف است

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توقیف روزنامه همشهری تا برگزاری دادگاه مربوطه ادامه دارد و این حکم شامل تمام ضمائم همشهری می‌شود.
کد خبر: ۲۹۵۹۳۶

محمد‌علی رامین در گفت‌و‌گو با فارس گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات ابتدا فرصتی را برای روزنامه همشهری قائل شد تا خود همکاران همشهری از جامعه اسلامی و ملت بزرگ ایران عذرخواهی کرده و به مدت یک هفته روزنامه را منتشر نکنند؛ این توبیخی است که یک مسلمان که خطایی را مرتکب شده برای خودش قائل می‌شود و ما در همین حد آن را می‌پذیرفتیم و فقط بحث را به دادگاه ارجاع می‌دادیم تا به موقع در دادگاه به آن رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: ولی مقرر شده بود اگر همشهری خود پذیرای این اقدام نباشد ناگزیر روزنامه را توقیف کنیم تا دادگاه درباره آن تصمیم بگیرد.

رامین افزود: یکی از دغدغه‌های ما وضعیت همکارانی است که در این‌گونه نشریات دچار آسیب می‌شوند، سؤال جدی ما از مدیران مسئول این‌گونه روزنامه‌ها این است که چرا با ارائه تعهدات مجوز می‌گیرند تا پاسدار قانون و حریم حرمت‌ها باشند و بر‌ اساس همین اعتماد متقابل، جمعی از همکاران مطبوعاتی را به دور خود جمع می‌کنند و آن‌ها را به کار می‌گمارند ولی گاهی با ارتکاب خلاف قانون و مقابله با حرمت‌ها فضایی را ایجاد می‌کنند که امکان استمرار انتشار را نداشته باشند؛ در نتیجه آن جمع همکاران مطبوعاتی دچار سرگردانی و عدم امنیت شغلی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی مدیر مسئول محترمی که خلاف قانون عمل می‌کند نه فقط به حیثیت معاونت مطبوعاتی و همه همکاران مطبوعاتی لطمه وارد می‌کند بلکه فضای افکار عمومی را مسموم ساخته و بی‌اعتمادی را جایگزین اعتماد متقابل می‌سازد و در این بین جمعی از همکاران مطبوعاتی ما را دچار بیکاری و سرگردانی می‌کند چنین مدیر مسئولی نه فقط باید پاسخگوی افکار عمومی باشد بلکه باید نسبت به این تعهدشکنی‌ها پاسخ قانع کننده‌ای را ارائه کند.

وی در پاسخ به این پرسش مدت زمان توقیف روزنامه همشهری چقدر است، گفت: با توجه به این ‌که روزنامه همشهری خودش آمادگی برای عذرخواهی از مردم را نداشت تا چند روز از انتشار پرهیز کند، هیئت نظارت بر مطبوعات موظف به توقیف آن شده است و تا برگزاری دادگاه مربوطه، این توقیف ادامه دارد.

رامین در پاسخ به این پرسش که آیا توقیف روزنامه همشهری شامل ضمائم آن نیز می‌شود، گفت: بله این حکم شامل تمام ضمائم همشهری می‌شود. روزنامه همشهری و همه ضمائم روزانه آن با یک مجوز منتشر می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها