فرمانده انتظامی استان تهران:

سارقان، خودرو سفارش می‌دادند

اعضای یک باند بزرگ سرقت خودروهای مدل بالا که با سرقت خودروهای همرنگ و جایگزینی اسناد و مدارک خودروهای تصادفی برای آنها، تحت تعقیب قرار گرفته بودند، در کرج و شیراز دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۷

سردار علیرضا اکبرشاهی ، فرمانده انتظامی استان تهران روز گذشته با اشاره به فعالیت گسترده اعضای این باند به «جام‌جم» گفت: از چندی پیش، شکایت‌های متعددی از سوی صاحبان خودروهای مدل‌بالا مبنی بر به سرقت رفتن خودروهایشان در پلیس آگاهی مطرح شد که بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد این خودروها که فاقد تجهیزات ایمنی بوده‌اند، در مناطق و محله‌های خلوت شهریار به سرقت رفته‌اند.

وی افزود: بررسی این شکایت‌ها حاکی بود؛ احتمالا یک باند از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو فعالیت می‌کنند که در این ارتباط یک تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی استان تهران با تحقیقات گسترده خود، ردپای یک مجرم سابقه‌دار را در این سرقت‌ها شناسایی کرد و در مرحله بعدی مشخص شد این سارق در شیراز مخفی شده است.

دستگیری اولین عضو باند

رئیس پلیس استان تهران تصریح کرد: با گزارش موضوع به قاضی پرونده، دستور نیابت قضایی در این ارتباط صادر شد و تیم‌های عملیاتی با عزیمت به شیراز این متهم به نام رشید را شناسایی و دستگیر کردند.

با دستگیری متهم و بازرسی مخفیگاه وی، 4 دستگاه خودروی پژو 405 کشف شد و او اعتراف کرد که عضو دیگر این باند پس از آخرین سرقت، به خارج از کشور رفته و قرار است چند ساعت دیگر در فرودگاه شیراز حضور یابد که بلافاصله ماموران با حضور در فرودگاه این متهم تحت تعقیب به نام مرتضی را نیز دستگیر کردند.

اکبرشاهی گفت: با اعتراف این دو متهم به سرقت خودرو در مرحله بعد، 2 عضو دیگر باند که نقش تهیه سند و نمره کردن خودروهای مسروقه را عهده‌دار بودند، شناسایی شدند و 2 دستگاه خودرو نیز از آنها کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان تهران افزود: با دستگیری این متهمان، چند سارق سابقه‌دار دیگر یکی پس از دیگری شناسایی شدند و چند دستگاه خودروی مسروقه که از شهرستان‌های شیراز، داراب و شهریار به سرقت رفته بود، کشف شد.

کشف 23 دستگاه خودرو

سردار اکبرشاهی تصریح کرد: با دستگیری اعضای این باند مشخص شد هر کدام از متهمان علاوه بر سرقت‌های باندی در ادامه جرایم خود نیز اقدام به تشکیل باند موازی سرقت خودرو کرده بودند.

وی افزود: پس از متلاشی شدن این باند سرقت ، 23 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد که پیگیری در این ارتباط برای شناسایی دیگر سارقان ادامه دارد.

رئیس پلیس استان تهران اضافه کرد: در اعترافات اعضای این باند، مشاهده می‌شود آنها پس از خرید خودروهای تصادفی بلافاصله سفارش سرقت را به اعضای باند سرقت خودرو ارائه می‌کردند و آنها نیز پس از دریافت مشخصات خودروی تصادفی درخصوص رنگ و مدل بلافاصله با پرسه زدن در مناطق خلوت، خودروهای مشابهی را که فاقد امکانات و تجهیزات ایمنی بودند، سرقت می‌کردند و با تحویل خودرو به دیگر اعضای باند، این خودروها جایگزین خودروهای تصادفی می‌شد و با اسناد و مدارک مربوط به فروش می‌رسید.

اکبرشاهی با هشدار به مالکان خودرو، از آنها خواست توصیه‌های پلیسی درخصوص نصب تجهیزات ایمنی و استفاده از پارکینگ‌ برای توقف را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها