متکى دردیدارمعاون وزیرخارجه چین تاکید کرد:

تسهیل مراودات همه‌جانبه ایران و چین

جای جونگ معاون وزیر امور خارجه چین روز شنبه با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات دوجانبه و منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۲۹۵۴۵۲

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در این دیدار با اشاره به مناسبات تهران پکن اظهار کرد: ما از نگاه چین به روابط و مناسبات راهبردی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم، عرصه‌های مختلف از مناسبات را در فراروی همکاری‌های دوجانبه داریم، گام‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش مناسبات فیمابین تاکنون برداشته‌ایم و ما امیدواریم با رایزنی‌ها و دیدارهای متوالی مقامات عالیه دو کشور زمینه‌های تسهیل مراودات همه جانبه در چارچوب منافع متقابل را تعقیب کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدگاه‌های مشترک مقامات دو کشور گفت: دیدگاه‌های مشترک مسوولان دو کشور در پیشبرد اهداف مورد توافق نشانگر درک صحیح طرفین بر نحوه مراقبت از رخدادهای جاری است.

متکی با تبیین ظرفیت‌های جدید مناسبات دو کشور اظهار کرد: ظرفیت‌های جدید در عرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اجرای پروژه‌های مشترک در کشورهای ثالث، همگی از زمینه‌های جدید بوده که از طریق دیدار مقامات عالیه و رایزنی‌های مقامات دو کشور می‌تواند بارور شود.

جای جونگ نیز با اشاره به روابط متین پکن و تهران اظهار کرد: ما از رایزنی‌های دوره‌یی با مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همواره سازنده بوده است، خرسندیم. ما از همکاری‌ها و مناسبات راهبردی دو کشور ارزیابی خوبی داریم و در دوره اخیر روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی از پیشرفت خوبی برخوردارند و دیدگاه‌های بلند مدت و راهبردی از ویژگی‌های اصلی مناسبات جاری است.

معاون وزیر امور خارجه چین با ارزیابی مثبت از پیشرفت‌های صنعتی و توسعه کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما از پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در دوره اخیر خوشنود هستیم.

جای جونگ با تشریح موضع چین پیرامون برنامه صلح‌آمیز اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشنهاد چین درباره برنامه صلح‌آمیز اتمی ایران همواره راه‌حل دیپلماتیک و گفت‌وگو بوده است و بر حق جمهوری اسلامی ایران بر برخورداری از تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌یی تصریح داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان مرجع رسیدگی بر امور اتمی قلمداد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها