نخستین مطالعه جهانی سازمان بهداشت جهانی نشان داد

ایدز مهم‌ترین عامل مرگ و میر و بیماری زنان 15 تا 44 سال

گروه جامعه: سازمان بهداشت جهانی در اولین مطالعه جهانی خود درباره بهداشت زنان اعلام کرد: ویروس ایدز مهم‌ترین عامل مرگ و میر و بیماری در میان زنان 15 تا 44 سال جهان است. به گزارش فارس، این سازمان روابط جنسی نامطمئن را خطرناک‌ترین عامل در کشورهای در حال توسعه برای زنانی دانسته که در محدوده سنی بارداری قرار دارند و پس از آن نیز عواملی مانند عدم دسترسی به راه‌های پیشگیری از بارداری و کمبود آهن را از عوامل دیگر می‌داند.
کد خبر: ۲۹۳۴۸۵

براساس این گزارش، در سراسر جهان یک مرگ از هر 5 مرگ در میان زنان این گروه سنی در نتیجه رابطه جنسی نامطمئن است.

در این گزارش 91 صفحه‌ای نهاد بهداشتی سازمان ملل متحد آمده است: زنان نمی‌دانند چگونه خود را در برابر این عفونت‌ها ایمن کنند که این افراد با خطر جدی مرگ روبه‌رو هستند. آن دسته از زنان نیز که به دلیل عدم‌دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری نمی‌توانند از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری کنند نیز همین‌گونه هستند.دکتر مارگارت چان، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به آسوشیتدپرس گفت؛ زنان به طور بیولوژیک این برتری را نسبت به مردان دارند که به طور میانگین 6 تا 8 سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند اما در بسیاری نقاط جهان، آنها با کمبودهای جدی ناشی از فقر، عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و هنجارهای فرهنگی مواجه هستند که این مزیت را از آنها می‌گیرد.

چان این روند را که 15 درصد مرگ و میر زنان بزرگسال در سن باروری رخ می‌دهد، را یک تراژدی قابل پیشگیری خواند و بیان کرد؛ تبعیض علیه زن‌ها در تمام طول زندگی آنها ادامه دارد و از همان کودکی با کمبود امکانات برای تشخیص بیماری‌های دختران نسبت به پسران آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها