مدیرکل دفتر شبکه‌ها و توسعه روش‌های آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 400 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روش‌های نوین آبیاری در کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۹۲۹۶۱

به گزارش فارس، سیدرحیم سجادی امشب در جمع کارشناسان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: امسال 200 میلیارد تومان اعتبار برای این مهم از سوی وزرات جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: افزون بر این 200 میلیارد تومان تسهیلات نیز از سوی بانک‌‌های عامل برای این مهم پیش‌بینی شده که در مجموع 400 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه‌های آبیاری نوین در سراسر کشور بر اساس پتانسیل هر منطقه اختصاص یافته است.

این مسئول اضافه کرد: در استان ایلام نیز 6 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و خشکسالی اختصاص یافته تا صرف این موضوع شود.

سجادی تصریح کرد: همچنین 6 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی اختصاص یافته که با تلفیق این اعتبار در مجموع 12 میلیارد تومان به استان ایلام تعلق می‌گیرد.

مدیرکل دفتر شبکه‌ها و توسعه روش‌های آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: 50 درصد این اعتبارات سهم بلاعوض دولت است.

وی ادامه داد: با اختصاص و هزینه این اعتبار 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: در استان ایلام نیز توجه ویژه‌ای به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

رضا اخباری اظهار داشت: در نشست کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام مصوب شده به منظور مدیریت بهینه منابع آبی تا پایان امسال 600 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مناطقی که با مشکل کم آبی مواجه هستند، نصب شود.

وی ادامه داد: کاهش سهم کشاورزان در مشارکت شبکه‌‌های سه و چهار از دیگر اقدام‌های انجام شده در استان ایلام برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها