وزیر کار و امور اجتماعی پرداخت وام به طبقات متوسط و ضعیف جامعه را هدف صندوق مهر امام رضا (ع) اعلام کرد و خواستار توجهات بیشتری از سوی صندوق مهر رضا(ع) نسبت به مسئله اشتغال در کشور شد.
کد خبر: ۲۹۲۵۷۶

به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع)، مشکل اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های اساسی مسئولان و برنامه ریزان کشور دانست و گفت: این صندوق باید به موضوع اشتغال توجه بیشتری داشته باشد.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: دولت همواره موضوع اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را سر لوحه کارهای خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: نظام بانکی کشور هنوز به مرتبه ای که مطلوب نظام اسلامی باشد نرسیده است، اما طی سالهای اخیر گامهای ارزشمندی در این راستا برداشته شده است.

شیخ الاسلامی با اشاره به فعالیت صندوق مهر امام رضا(ع) در جهت پرداخت وامهای قرض الحسنه، یادآور شد: صندوق مهر امام رضا(ع) در جهت اعتلای فرهنگ سنت پسندیده قرض الحسنه در کشور، گامهای ارزشمندی برداشته است.

وزیر کار ادامه داد: هدف صندوق مهر رضا پرداخت وام به طبقات متوسط و ضعیف جامعه است به نحوی که این صندوق با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به افراد مختلف جامعه بویژه روستاییان ارائه می دهد.

وی با اشاره به روز هجدهم آبانماه سالجاری به عنوان روز کیفیت، تصریح کرد: امیدوارم برگزاری این مراسم در این روز سبب افزایش کیفیت فعالیت صندوق مهررضا در عرصه های ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان شود.

شیخ الاسلامی با اشاره به برنامه های اعلامی از سوی مدیرعامل جدید صندوق، گفت: این صندوق باید در جهت شناخت افرادی که متقاضی وام هستند بیشتر دقت کند. در این زمینه اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی دارد ضمن اینکه باید راههای اطلاع رسانی صندوق به مردم افزایش یابد.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق مهر امام رضا

محمد کریمی امروز در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید صندوق مهر امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران، رویکرد جدید صندوق را پرداخت تسهیلات اشتغال اعلام کرد و گفت: اگر اشتغال در کشور ساماندهی شود موضوع ازدواج و مسکن جوانان نیز به خودی خود ساماندهی خواهد شد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج با هماهنگی بانک مرکزی به بانکهای عامل واگذار شده است، افزود: باید این موضوع را بررسی کنیم و اگر نیاز شد پرداخت تسهیلات ازدواج را ادامه دهیم.

کریمی تصریح کرد: این صندوق 3 ماموریت حمایت ازدواج، اشتغال و مسکن زوج های جوان دارد که در موضوع ازدواج، عملکرد خوبی داشته است.

وی درباره پرداخت وام مسکن نیز تاکید کرد: ساماندهی مسکن جوانان کار بسیار بزرگی است بنابراین بعد از ارزیابی منابع صندوق تسهیلات اشتغال را به فراخور امکانات صندوق افزایش می دهیم.

مدیرعامل جدید صندوق مهرامام رضا(ع) خاطر نشان کرد: بعد از آن به طور قطع با توجه به تجربیاتی که در مسکن مهر دارم در صورت تشخیص هیئت مدیره کار مسکن مهر نیز سرعت بهتری خواهد گرفت.

کریمی با اشاره به این که اطلاع رسانی درباره فعالیتهای صندوق تا به حال کم بوده است، گفت: مردم از فرصتهای صندوق مهرامام رضا(ع) بی اطلاع هستند. از افرادی که علاقمند هستند پول خود را به صورت قرض الحسنه دراختیار صندوق بگذارند استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار این صندوق کاملا قرض الحسنه است، افزود: برای این سنت نیاز به همکاری رسانه ها و مردم خیر داریم زیرا مردم می توانند با سپرده گذاری در این صندوق به شتاب کار ما کمک کنند.

همچنین خلیل یسائی مدیرعامل سابق این صندوق نیز در مراسم تودیع خود، از پرداخت 3 میلیون فقره تسهیلات ازدواج  و 84 درصد تسهیلات اشتغالزایی خبر داد و گفت: تسهیلات بخش اشتغال به اشتغال پایدار منجر شده است.

مدیرعامل سابق صندوق مهر امام رضا (ع) اظهار داشت: برعهده گرفتن ضمانت پرداخت وام ازدواج از سوی این صندوق از مهمترین موفقیتهای آن در طول فعالیتش بوده است.

یسائی بیان داشت: بیش از 3 میلیون و 900 هزار نفر طی مدت فعالیت صندوق برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که 3 میلیون نفر آنها طی یک هفته تا 10 روز توانسته اند وام خود را دریافت کنند. افزایش وام ازدواج از 500 هزار تومان به 4 میلیون تومان از دیگر موفقیتهای صندوق در طول فعالیتش بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون از منابع صندوق 760 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است. در زمینه پرداخت وام اشتغال از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) به افراد حقیقی از 3 تا 10 میلیون تومان با میانگین 7 میلیون تومان وام اشتغال پرداخت می شود.

مدیرعامل سابق صندوق مهر امام رضا افزود: تاکنون به 130 هزار نفر وام اشتغال پرداخت شده است و از بانکها تقاضا کردیم 1 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی به صندوق داده شود که تاکنون 400 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

یسائی با بیان اینکه صندوق مهر رضا (ع) ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در سالجاری را در برنامه های خود دارد، گفت: تاکنون با اعتباری حدود 340 میلیارد تومان 64 هزار تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 100 هزار فرصت شغلی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد وامهای اشتغالزایی به صندوق بازمی گردد، تاکید کرد: 84 درصد اشتغال ایجاد شده از این طریق به اشتغال پایدار منجر شده است که 40 درصد تسهیلات اشتغالزایی در بخش شهری و 60 درصد در بخش روستایی بوده است. طی بیش از 3 سال فعالیت صندوق مهر رضا (ع) هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار دریافت و هزار و500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

این مقام مسئول سابق صندوق مهر امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: صندوق توانسته است با اداره وجوه و استفاده از کارمزدها، اعتبارات قابل توجهی را به اعتبارات ابلاغی اضافه کند. با همکاری این صندوق با 11 نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سازمان زندانها، 197 میلیارد تومان تعهد برای صندوق ایجاد شده است.

یسائی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون صندوق مهر امام رضا (ع) در 360 شهرستان کشور 374 دفتر دارد به مدیرعامل جدید این صندوق توصیه کرد علاوه بر ادامه روند پرداخت وام قرض الحسنه، با انجام اقدامات فرهنگی برای جذب منابع مالی از سوی مردم تلاش کند و علاوه بر حفظ فعالیتهای موجود صندوق به بین المللی کردن اقدامات آن بیاندیشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها