آیت الله جنتی ، امام جمعه موقت تهران قطعنامه شورای داوری آژانس بین المللی انرژی هسته ای را بر ضد فعالیت های صلح جویانه هسته ای ایران محکوم کرد و گفت : پروتکل الحاقی 2+93 ذلت فوق العاده ای را بر ایران تحمیل می کند و این پروتکل را به هیچ وجه نباید بپذیریم .
کد خبر: ۲۹۱۶۴
به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله جنتی در جمع نمازگزاران تهرانی این قطعنامه را خلاف ضوابط بین المللی دانست و افزود: ملت ما که از همه چیز خود برای حفظ دین ، مملکت و انقلاب گذشته است حاضر نیست این ذلت را بپذیرد و اجازه دهد بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هر وقت خواستند بدون محدودیت زمانی و مکانی و فقط به بهانه سلاح هسته ای ، ایران را بازرسی کنند. وی اظهار کرد: شورای داوری با اتهام بی اساس به ایران مبنی بر تلاش برای ساخت بمب هسته ای ، الزام کرده اند که ایران باید تمام فعالیت های هسته ای خود را متوقف کند ، کاری که در دنیا آزاد است و هیچ جا ممنوع نیست . آیت الله جنتی در ادامه سال جدید تحصیلی را به دانش آموزان ، دانشجویان ، فرهنگیان و استادان دانشگاه تبریک گفت .

فرمانده سپاه پاسداران : امریکا توان خود را
برای تغییرات سیاسی در خاورمیانه بسیج کرده است

همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت : وقتی صدام از مدار منافع امریکایی ها خارج شد، سیاست امریکا بر فرسایش تدریجی پایه های قدرت این رژیم قرار گرفت و سرانجام با یک شوک سریع ، نظام بی ریشه بعث عراق را فرو ریخت و عراق وارد دوره ای مبهم ، بی ثبات و ناپایدار شد. سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با موضوع «تحلیل دفاع مقدس و وضعیت جدید امنیتی پیرامون ایران» به حوادثی که پس از خاتمه جنگ عراق علیه ایران اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت : وقتی در سال 1369 عراق به کویت حمله کرد و وارد حوزه منافع حیاتی امریکایی ها شد، امریکا همه دنیا را بسیج و جهان را نسبت به حمله به عراق متقاعد کرد و سازمان ملل را در خدمت اهداف خود قرار داد.

امام جمعه موقت قم :
بیانیه شورای داوری در حقیقت محکومیت علم و تمدن است

امام جمعه موقت قم گفت : آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور قطعنامه علیه ایران ، در حقیقت علم و تمدن را محکوم کرد. آیت الله جوادی آملی ، در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: جمهوری اسلامی براساس مبانی دینی ، هیچ گاه به دنبال سلاحهای مرگبار نیست و خود از قربانیان آن است . وی گفت : آنان از شهدا و امام راحل یاد گرفتند که تکثیر و گسترش سلاحهای هسته ای و شیمیایی بد است ؛ پس چرا ایران اسلامی را به این بهانه متهم می کنند. امام جمعه موقت قم افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی از سالها پیش فعالیت های هسته ای ایران را زیر نظر داشته و مورد بازرسی قرار داده است و بخوبی به صلح آمیز بودن آن واقف است . آیت الله جوادی آملی گفت : آنان در حالی ایران را با صدور قطعنامه محکوم کردند که رژیم اشغالگر قدس و امریکا دارای سلاحهای اتمی هستند، اما اقدامی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه آنها صورت نگرفته است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها