آلودگی هوا و‌ مصرف غذای چرب عوامل سرطان سینه در زنان

گروه سلامت: دبیر هشتمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های زنان و مامایی ایران گفت: شیوع سرطان سینه در زنان بالاست و از هر 7 زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود و آلودگی هوا، مصرف غذای چرب و استعمال سیگار از عوامل مهم بروز این عارضه است.
کد خبر: ۲۹۰۱۲۱

ابوالفضل مهدی‌زاده در نشست خبری هشتمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های زنان و مامایی ایران که در سالن همایش رازی برگزار شد، افزود:‌ بیماری پوکی استخوان برای زنان یائسه معضلی به وجود آورده است و زنان باید از 40 سالگی آزمایش تراکم استخوان انجام دهند.

وی گفت: تست‌های پیشگیری از سرطان سینه و ماموگرافی از 40 سالگی به بالا باید انجام شود و اگر زنی سابقه سرطان سینه در یکی از اقوام درجه اول خود داشته باشد باید از 35 سالگی این تست‌ها را انجام دهد.

دبیر هشتمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های زنان و مامایی ایران افزود: بعد از سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان سرطان تخمدان، رحم و گردن رحم است اما شیوع سرطان گردن رحم به دلیل کاهش بیماری‌های مقاربتی کاهش پیدا کرده است.

عبدالرسول اکبریان، رئیس هشتمین کنگره بیماری‌های زنان و مامایی ایران نیز در این نشست افزود: برای جلوگیری از سرطان رحم، چکاپ و انجام تست‌های سرطان ضروری است. علت بیماری سرطان ناشناخته است و نمی‌توان گفت از چه طریقی سرطان ایجاد می‌شود.

وی گفت: تشخیص سرطان دهانه رحم و رحم باید قبل از بروز علائم انجام گیرد و شایع‌ترین علامت در سرطان سینه خونریزی و لکه بینی در زنان است.

وی گفت: مصرف غذا در ظروف یک بار مصرف و خوردن غذاهای داغ در این ظروف باعث آزاد شدن ملانین موجود در ظرف می‌شود که می‌تواند باعث بروز سرطان سینه و رحم شود.

اکبریان همچنین افزود: پروتکلی در اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تهیه شده است که در این پروتکل آمده که دستمزد ماماها در انجام زایمان طبیعی برای زنان بیشتر از سزارین شود و باید فرهنگ زایمان طبیعی را در بین زنان ترویج داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها