نتایج به دست آمده از یک مطالعه که سال 2002 میلادی انجام شد، نشان داد نمایش یک صفحه سفید یا روشن روی نمایشگرهای تلویزیونی یا رایانه‌ای، در مقایسه با به تصویر درآوردن یک صفحه سیاه یا تیره‌رنگ، به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت. حقیقت این است که نمی‌توان نمایش صفحات سیاه رنگ و تیره را همچون انرژی‌های سبز که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، روشی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست.
کد خبر: ۲۸۹۲۲۹

 امروزه نمایشگرهای رایانه‌ای در اندازه‌ها و اشکال مختلفی به بازار عرضه شده‌اند و از آنجا که روش نمایش صفحات سیاه و سفید در هر یک از آنها متفاوت است، نمی‌توان به طور کلی به این نتیجه رسید که دیدن صفحات وب که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای کاربران، زمینه محتوای صفحات آنها تیره است، می‌تواند نقش موثری در کاهش مصرف انرژی رایانه‌ها داشته باشد. در حقیقت در نمایشگرهای جدید کریستال مایع یا نمایشگرهایLCD ، به تصویر درآوردن صفحاتی با پس‌زمینه سفید رنگ به انرژی کمتری نیاز خواهد داشت. در نمایشگرهای CRT که مجهز به لامپ‌های اشعه کاتدی هستند، در نتیجه حرکت اشعه الکترونی در زمینه صفحه نمایش، تصویر مورد نظر دیده می‌شود. در این نمایشگر روی صفحه جلویی، پوششی از فسفرهای قرمز، آبی و سبز وجود دارد. برای ایجاد رنگ سفید، اشعه الکترونی فسفرهای موجود در این پوشش را هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که اگر رنگ زمینه مورد نظر سیاه باشد، دیگر نیازی به برانگیختن اشعه الکترونی نخواهد بود، اما در نمایشگرLCD که امروزه جایگزین نمایشگرهای معمولی شده‌اند، نمایش تصویر به کمک مجموعه‌ای از لامپ‌های فلورسنت باریک انجام می‌شود که یک منبع دائمی برای نمایش صفحاتی با زمینه سفیدرنگ است. در این نوع نمایشگرها برای نمایش صفحاتی با زمینه سیاه رنگ، از یک پخش‌کننده برای در کنترل قرار دادن این منبع نور دائمی استفاده می‌شود. در نتیجه، در این نوع نمایشگرها، نمایش صفحات تیره، مستلزم صرف انرژی بیشتری خواهد بود. اگرچه بسیاری بر این باورند که اگر زمینه صفحات وب به رنگ تیره باشد، مصرف انرژی در رایانه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در نمایشگرهای جدید LCD که LED نامیده شده، صفحه نمایش‌هایی مجهز به دیودهای ساطع‌کننده نور وجود دارد که همچون نمایشگرهای پلاسما و همچنین نمایشگرهایLED ارگانیک نور پس‌زمینه آنها دائمی نخواهد بود. بنابراین اگر همچنان از نمایشگرCRT استفاده می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که اگر از صفحاتی دیدن می‌کنید که رنگ زمینه آنها تیره است، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده‌اید، اما کاربرانی که از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند، بهتر است دنبال صفحاتی با زمینه سفید باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها