آسیب‌دیدگان حادثه درودزن از ماه آینده حقوق می‌گیرند

مستمری مادام‌العمر برای دانش آموزان نقاب پوش

شیراز - خبرنگار جام‌جم: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: دانش‌آموزان آسیب‌دیده آتش‌سوزی حادثه مدرسه شهید رحیمی درودزن از توابع مرودشت در استان فارس زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند و مادام‌العمر مستمری دریافت خواهند کرد. مجید موسویان، در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی استان فارس دراین‌باره تاکید کرد: صندوق بیمه‌، همان خدماتی را ارائه می‌دهد که با بیمه تامین اجتماعی، افراد زیر پوشش از آن بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۸۶۴۲

وی با بیان این‌که جذب افراد، در این صندوق بیمه‌ای به‌صورت «خویش‌فرما» است، خاطرنشان کرد: تاکنون 25 درصد جمعیت روستایی و عشایری کشور زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

به گفته موسویان از جمعیت 371 هزار خانوار روستایی و عشایری استان فارس، 258 هزار خانوار مشمول بیمه روستایی و عشایری‌اند که از این تعداد، فقط 50 هزار و 450 خانوار روستایی و عشایری فارس در این صندوق عضو شده و بیمه هستند.

موسویان با بیان این‌که نظام بیمه‌ای اقتضا می‌کند شخص ابتدا بیمه شود بعد در صورت بروز حادثه مستمری به او تعلق گیرد، خاطرنشان کرد: با دستور ریاست جمهوری و به پاس انسان‌دوستی، وظیفه شرعی و انسانی بود که این دانش‌آموزان حادثه دیده زیر پوشش بیمه یاد شده قرار گرفتند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور سطح حداکثری مستمری را که به افراد زیر پوشش بیمه تعلق می‌گیرد برای هر خانواده در ماه 146 هزار تومان و برای هر فرد، 70هزار تومان ذکر کرد.

موسویان افزود: این دانش‌آموزان آسیب‌دیده از ابتدای آبان هر‌ماه به ‌صورت مادام‌العمر 200 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و البته این مبلغ به‌ صورت سنواتی افزایش پیدا می‌کند.

حدود 3 سال پیش بخاری‌های نفتی مدرسه شهید رحیمی درود زن از توابع مرودشت آتش گرفت. در این حادثه 7 دانش‌آموز آسیب‌ دیدند و صورت‌هایشان به طرز فجیعی سوخت، به‌طوری‌که این دانش‌آموزان هم‌اکنون نیز پس از چند بار جراحی پلاستیک، به خاطر شدت سوختگی، از نقاب استفاده می‌کنند. این سوختگی‌ها به حدی بود که بعضی از نیکوکاران محلی به خاطر تاخیر در درمان این بچه‌های دانش‌آموز تاکید کردند اگر دولت نمی‌تواند این مهم را به انجام برساند، حاضرند هزینه جراحی و درمان را تقبل کنند، اما در نهایت صندوق بیمه‌ای یاد شده در واکنش به این انتقادها و توضیح دلیل تاخیر در پرداخت هزینه‌های جاری و درمانی دانش‌آموزان، خبر اعطای مستمری به این آسیب‌دیدگان را منتشر ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها