عمرو موسی دبیرکل فعلی اتحادیه عرب احتمال کاندیدا شدن خود را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری در مصر دور از ذهن ندانست اما گفت: هنوز زود است که در این‌باره تصمیم‌گیری کند.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۰

روزنامه الشروق مصردر گزارشی نوشت: با توجه به انتقادات همیشگی "عمروموسی" دبیرکل اتحادیه عرب از سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا در خاورمیانه، اقبال گسترده ای از سوی مردم مصر و جهان عرب به وی وجود دارد.

اما آیا خود وی تمایلی برای به دست آوردن منصب ریاست جمهوری در مصر دارد؟ عمرو موسی 73 ساله احتمال اینکه خود رئیس جمهور آینده این کشور شود را دور از ذهن ندانست، امری که ممکن است واکنش های را در این کشور در پی داشته باشد.

دبیر کل فعلی اتحادیه عرب در این باره اظهار داشت: هنگامی که مردم از کاندیدا شدن من سخن می گویند، اعتماد به نفسی پیدا می کنم که به آن افتخار می کنم.

وی البته تصمیم به حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر که در سال 2011 برگزار می شود، را وابسته به عوامل متعددی دانست و افزود: هنوز بطور نهایی در این باره تصمیم گیری نکرده ام.

موسی در همین حال احتمال اینکه "جمال مبارک" فرزند حسنی مبارک" رئیس جمهور آینده این کشور شود را دور از ذهن ندانست.

بر این اساس با وجود اینکه حسنی مبارک که از سال 1981 بر مصر حکومت می کند، تاکنون درباره کاندیدا شدن فرزند خود صحبتی نکرده است، اما تحلیلگران سیاسی احتمال حضور جمال مبارک در انتخابات آتی ریاست جمهوری را بسیار زیاد می دانند.

از سوی دیگر گروه های سیاسی مخالف در مصر به شدت با کاندیدا شدن جمال مبارک به علت مسئله موروثی شدن ریاست جمهوری مخالفند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها