دختر جوانی که در سن 13 سالگی با مردی که 22 سال از او بزرگتر بود، ازدواج کرده بود بعد از 5 سال از او جدا شد.
کد خبر: ۲۸۸۰۳۰

به گزارش فارس ، زوج جوانی با حضور در شعبه 268 مجتمع قضایی با بیان اینکه با هم تفاهم اخلاقی ندارند ، درخواست طلاق خود را ارائه کردند.

زن جوان که تنها 18 سال سن داشت درباره نحوه آشنایی با شوهرش به قاضی عموزادی گفت: از کودکی به همراه خانواده‌ام به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مسافرت کردیم و در آنجا ساکن شدیم.

وی افزود: حدود 5 سال قبل با شوهرم که به آنجا سفر کرده بود آشنا شدم و بعد از مدتی آشنایی ، او به من که در آن زمان تنها 13 سال داشتم، پیشنهاد ازدواج داد.

زن جوان در پاسخ به سؤال قاضی که چگونه با این سن کم راضی به ازدواج با مردی که 22 سال از تو بزرگتر بود شدی، گفت: ازدواج دختران در سنین پایین در کشورهای عربی مرسوم است و من هم از آنجایی که از کودکی در آنجا بزرگ شده بودم، با این وصلت موافقت کردم.

وی اضافه کرد: خانواده من هم در آن زمان هیچ مخالفتی با این ازدواج نداشتند و من نیز چون آمادگی ازدواج را در خود می‌دیدم، با عشق و علاقه فراوان به همسرم با او ازدواج کردم. تفاوت سنی زیادی بین من و همسرم بود ولی این موضوع باعث نشد تردیدی در تصمیمی که گرفته بودم ایجاد شود و بعد از مدت کوتاهی به عقد یکدیگر در آمدیم.

این زن در ادامه اظهاراتش به قاضی گفت: زمانی که با همسرم ازدواج کردم، در مقطع راهنمایی در حال تحصیل بودم که مجبور شدم ترک تحصیل کنم. مدت کوتاهی بعد از ازدواج تصمیم گرفتیم برای استحکام زندگی، صاحب فرزندی شویم و بعد از اینکه یک سال از زندگی‌مان گذشت، صاحب یک پسر شدیم. فکر می‌کردم با عشق و علاقه‌ای که به همسرم داشتم و فرزندی که به دنیا آورده بودم، زندگی و آینده خوبی را در کنار خانواده‌ام سپری می‌کنم، اما تغییر رفتار همسرم من را دچار تردید کرد.

وی افزود: با گذشت زمان رفتار همسرم عوض شد و دیگر از عشق و علاقه‌ای که در ابتدای زندگی به من نشان می‌داد خبری نبود و بیشتر در حال درگیری و مشاجره بودیم. سعی می‌کردم با برآورده کردن خواسته‌هایش اخلاق بد او را تغییر دهم، اما او دیگر حرف من را نمی‌فهمید و همیشه با من بدرفتاری می کرد. 5 سال از زندگی ما گذشت و تلاش من برای سر به راه کردن همسرم بی‌نتیجه ماند و در نهایت تصمیم گرفتیم برای رهایی از مشکلات از یکدیگر جدا شویم.

مرد جوان نیز به قاضی گفت: علاقه‌ای برای بازگو کردن مشکلاتی که بین من و همسرم است ندارم و فقط می‌خواهم هرچه زودتر از او جدا شوم.

قاضی عموزادی از زوج جوان سؤال کرد که حضانت کودک با چه کسی خواهد بود که زن در پاسخ گفت: حضانت پسرم را خودم به عهده گرفته‌ام و تصمیم گرفتم بعد از جدایی تحصیلاتم را ادامه دهم.

در پایان جلسه رسیدگی به این پرونده، قاضی عموزادی بعد از شنیدن اظهارات دو طرف، حکم طلاق را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها