قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل به گسترش پروژه های مشترک جمهوری اسلامی ایران و دفتر UNODC در جهت ارتقای فعالیتهای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۷۸۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس طه طاهری در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتخاب آنتونیو دلئو به عنوان مسئول جدید دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و استقرار دائمی وی در تهران گفت: امیدواریم بیش از گذشته شاهد همکاری و تعامل گسترده تر بین جمهوری اسلامی ایران و دفتر UNODC باشیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد انعکاس فعالیتها و اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف مبارزه با مواد مخدر به جهانیان را از وظایف ضروری دفتر UNODC دانست و افزود: برای ارتقاء فعالیتهای مبارزه با مواد مخدر باید به جای طرح های کوتاه مدت و هزینه بر به طراحی و اجرای پروژه های زیربنایی و پایه ای پرداخت.

وی مجهز شدن کشورهای همجوار با افغانستان به تجهیزات پیشرفته را یکی از عوامل موثر در روند مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: تجهیز کشورهای درگیر مبارزه با مواد مخدر در منطقه، اصلی ترین اقدام موثر برای مقابله با ورود و ترانزیت مواد مخدر به کشورهای غربی و سایر کشورها به شمار می رود.

مهندس طاهری با اشاره به برگزاری اجلاس ابتکار سه جانبه در آینده گفت: این اجلاس کلید موفقیت در مقابله با مواد مخدر است و همکاری های سه جانبه و تبادل اطلاعات سه کشور نیز راهکاری مناسب در امر مبارزه محسوب می شود.

همچنین در این دیدار، آنتونیو دلئو برگزاری این جلسه را اقدامی مناسب در جهت افزایش همکاریهای دو جانبه ذکر کرد و گفت: این ارتباط دو سویه موجب تقویت و گسترش فعالیتهای مبارزه با مواد مخدر خواهد بود و امیدواریم این همکاریهای ادامه یابد.

نماینده دفترمقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با اشاره به عملیاتهای مشترک انجام شده توسط کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان گفت: به عقیده ما جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، عملکرد خوبی از خود نشان داده است و به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

وی به اقدامات گسترده ایران در روند مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: تلاشهای ایران در زمینه های مختلف مبارزه قابل تقدیر است و این کشورهای افغانستان و پاکستان هستند که باید مانند ایران به وظایف خود به درستی عمل نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها