رضا عظیمی: وقتی نلسون ماندلا، رهبر مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی باشی و بخواهی خاطرات و نامه‌هایت را منتشر کنی معلوم است که ناشران برای به دست آوردن نوشته‌هایت سر و دست می‌شکنند. این اتفاق حالا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رخ داده و این‌طور که مهر به نقل از گاردین خبر داده، رقابت ناشران برای به دست آوردن نوشته‌های ماندلا غوغایی در این نمایشگاه به پا کرده است.
کد خبر: ۲۸۷۸۸۳

نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از 22 مهر آغاز شده و تا 26 مهر ادامه دارد، امسال به محلی برای رقابت ناشران تبدیل شده است. ناشرانی که می‌کوشند تا مجموعه نوشته‌های نلسون ماندلا را به دست بیاورند، می‌دانند که در صورت پیروزی چه مجموعه گرانبهایی را به دست آورده‌اند. مجموعه‌ای که فروش آن تضمینی است و خیلی زود به چندین و چند زبان دنیا ترجمه می‌شود و سود سرشاری را نصیب ناشرش می‌کند.شاید به همین دلیل است که ناشران طی این چند روز تلاش زیادی کرده‌اند که بتوانند صاحب این مجموعه شوند.ماندلا در این نمایشگاه دست به کار قابل توجهی زده است، او کل نوشته‌هایش را با هم عرضه کرده و همین مساله جذابیت مجموعه نوشته‌های ماندلا را برای ناشران بیشتر کرده است.

این مجموعه شامل خاطرات روزانه، نامه‌ها، سخنرانی‌ها و یادداشت‌های شخصی ماندلاست.

او احساس خودش را نسبت به نوشته‌هایش چنین بیان کرده است: «هر کس که در جهان خاطرات سیاحت کرده باشد، می‌داند که چه گنجینه‌ای است. شگفتی کامل و گذرگاهی باریک، مغاک و یادآوری جانگزا با پرسش‌هایی بی‌پاسخ.»جانی گیلر، کارگزار آژانس ادبی کورتیس بروان این مجموعه را اثری شایان توجه توصیف کرده و گفته: «من تا کنون نشنیده‌ام که یک رهبر سیاسی تمام آرشیوش را یکجا ارائه کند.» او ادامه می‌دهد: در پس نامه‌های سیاسی ماندلا به همسرش خیلی چیزها می‌توان یافت. این آرشیوی فوق‌العاده است که نه‌تنها بینش سیاسی و تاریخی او را نشان می‌دهد بلکه ارائه‌کننده تمایل زائدالوصف او به انسان نیز محسوب می‌شود. این یادداشت‌ها چهره انسانی و نوع زندگی‌اش را آشکار می‌‌کند.»

کتاب قبلی ماندلا به نام نگاهی به پشت سر، قدمی بلند رو به آزادی خودزندگینامه‌ای است که در سال 1995 منتشر شده‌ و تا کنون 6 میلیون نسخه از آن به فروش رفته ‌است. او که سال 1918 به دنیا آمده 27 سال از عمرش را در زندان گذرانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها