چهره شاخص اصولگرایان طرح وحدت ملی را یک بحث انحرافی و فتنه جدیدی برای گریز از تخلفات برخی از افراد دانست.
کد خبر: ۲۸۷۷۶۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص طرح هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور گفت: اگر آقای هاشمی فردی صادق است از حمایت متخلفان دست بردارد چون در آن صورت جامعه به وحدت خواهد رسید.

خبرنگاری از وی در خصوص طرح حکمیت آیت الله مهدوی کنی پرسید که وی در جواب گفت: ‌افرادی که صحبت های رهبری را نپذیرفتند،مقابل قانون اساسی ایستادگی کردند، پایبند به قضاوت آیت الله مهدوی کنی هم نخواهند بود.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که آیت الله مهدوی کنی موضوع صلح امام حسن (ع) را برای برون رفت کشور از وضع کنونی مطرح کردند، گفت: صلح امام حسن (ع) به نفع ایشان تمام نشد.

از حسینیان درباره درخواست دیدار آیت الله مهدوی کنی با میرحسین موسوی و احمدی نژاد سوال شد که وی در جواب گفت:‌ من به طرح این مسئله اعتقادی ندارم و اگر آیت الله مهدوی کنی چنین طرحی را مطرح کند من به ایشان اعتراض خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح محسن رضایی درباره وحدت ملی در کشور گفت: سوال اساسی در این زمینه این است که می خواهیم با چه کسانی وحدت کنیم؟آیا با کسانی که مقابل نظام ایستادند، فتنه کردند و کشور را به آشوب کشیدند؟

نماینده تهران گفت: سوال این است که ما با کسانی که مقابل نظام ایستادند بر سر چه موضوعی می خواهیم وحدت کنیم. عده ای که در انتخابات کارشکنی و آشوب کردند و کشور را به آتش و خون کشیدند، مجرم هستند و باید با مجرمان برخورد قانونی شود.

حسینیان با بیان اینکه محسن رضایی تخلف کرد، گفت: وی ابتدا نتیجه انتخابات را نپذیرفت و بعد آنرا پذیرفت. رضایی باید بداند با طرح مسائل سخیف خود را ضایع نکند و نظام را زیر سوال نبرد.

وی افزود: هیچکس با وحدت ملی مخالف نیست، مهم این است که محسن رضایی روزی طرح دولت ائتلافی را مطرح کرد و امروز طرح دیگری مطرح می کند که معلوم است از کجا نشأت می گیرد.

به گفته وی محسن رضایی از هاشمی رفسنجانی خط می گیرد.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه ملاکهای من برای وحدت ملی همانهایی هستد که این افراد در مقابلش ایستاده‌اند، گفت: مگر مقام معظم رهبری بارها بر تن دادن به قانون تاکید نکردند اما اینها جز قانون گریزی چیزی از خود بروز ندادند.

حسینیان گفت: خوارج نیز «لاحکم الا الله» سر می دادند که امام علی (ع) فرمود این کلمه حقی است که از آن باطل برداشت می کنند و امروز نیز کسانی طرح وحدت ملی را مطرح می کنند که متاسفانه وحدت کشور را برهم زدند.

حسینیان گفت: آنهایی که از دامن جمهوری اسلامی ایران بیرون رفتند و مقابل نظام فتنه کردند باید توبه کنند نه اینکه طلبکارانه بگویند با ما مذاکره کنید.

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که دارم طرح وحدت ملی جز یک فتنه جدید برای گریز از تخلفات نیست.

حسینیان در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات شما توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری چگونه محقق می شود، گفت: سخنان ایشان هیچ ربطی به این مسئله ندارد و مقام معظم رهبری، رهبر این کشور هستند و هیچ کس هم مانع آن نیست که به زیر چتر رهبری در آیند.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها