محققان توصیه می‌کنند که آلوئه ورا یا گیاه «صبر زرد» برای درمان سوختگی‌ها یا جراحت‌های پوستی مفید و موثر است.
کد خبر: ۲۸۷۵۳۳

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان دانشگاه‌هاروارد، برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا، حاوی یک ماده ژلاتینی و یک شیره (لاتکس) است که از قسمت داخلی برگ به‌دست می‌آید که طی قرن‌ها برای درمان موضعی زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده شده است.

شیره یا لاتکس یک مایع تلخ زرد رنگ است که از بخش‌های ویژه‌ای از پوسته داخلی برگ استخراج می‌شود و معمولا به صورت پودر فروخته می‌شود و اثرات ملین بسیار قوی دارد. چندین تحقیق موردی و مطالعه روی حیوانات نشان داده است که آلوئه ورا سوزش و خارش ناشی از اشعه را کاهش می‌دهد. به گفته پژوهشگران، این گیاه همچنین بهبود زخم‌های مزمن پا، زخم‌های ناشی از جراحی و سرمازدگی اعضا را تسریع می‌کند.

آلوئه‌ورا مقدار ‌ترومبوکسان 2 A و 2 B و پروستاگلاندین 2 را که موجب انقباض عروقی و تجمع پلاکتی می‌شوند، کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌ است که یک کربوکسی پپتیداز موجود در آلوئه ورا که عامل قدرتمند ایجادکننده درد در التهاب حاد موسوم به برادی کینین را غیرفعال می‌کند،‌ احتمالا درد در محل درمان را کاهش می‌دهد. اسید سالیسیلیک که در آلوئه ورا وجود دارد، با مهار تولید پروستاگلاندین به عنوان یک مسکن و ضدالتهاب عمل می‌کند. لاکتات منیزیوم موجود در آلوئه ورا با مهار هیستیدین دکربوکسیلاز که تبدیل هیستیدین به هیستامین را درMast cells کنترل می‌کند، بعنوان یک ضد خارش تاثیر دارد. آلوئه‌ورا همچنین خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچ دارد. عارضه جانبی عمده در استفاده موضعی از ژل آلوئه، درماتیت تماسی آلرژیک است. نحوه استفاده از آلوئه‌ورا به این نحو است که یک برگ تازه از گیاه آلوئه ورا را برش داده و ژل حاصل از آن را روی پوست قرار دهید یا پوست آن را جدا کنید و باقیمانده برگ را روی پوست خود بمالید. محققان توصیه می‌کنند که در صورت استفاده درست، مصرف خوراکی آلوئه بسیار مطمئن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها