در حمله نیروهای دولتی و بین المللی

25 شورشی طالبان در افغانستان کشته شدند

کشته شدن 25 شورشی در حمله نیروهای بین المللی و دولتی به طالبان افغانستان و حضور 28 هزار سرباز ارتش پاکستان در عملیات ضدتروریستی در مرزهای این کشور از جمله تحولات اخیر همسایگان شرقی کشورمان است.
کد خبر: ۲۸۷۳۸۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دولت افغانستان از کشته شدن دست کم 25 شورشی در عملیات نیروهای دولتی و بین المللی علیه مواضع طالبان خبر داد. به گفته یک مقام ولایت پکتیا این حمله علیه عاملان حملات اخیر به مقرهای پلیس در این کشور صورت گرفته است.

بر این اساس طی حملات هوایی شب گذشته در منطقه اورگون واقع در ولایت پکتیا دست کم 20 نفر از شورشیان کشته شده اند. همچنین طی عملیات نیروهای دولتی افغانستان در ولایت هلمند 5 شورشی طالبان کشته شدند و در عین حال یک سرباز جان خود را از دست داد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد پس از حملات گسترده شورشیان به اماکن دولتی در پاکستان ارتش این کشور عملیات بزرگ دیگری را علیه آنها ترتیب داده است. این عملیات با مشارکت نیروی زمینی ارتش و پشتیبانی نیروی هوایی در منطقه مرزی پاکستان با افغانستان آغاز شده است.

بنا بر اعلام منابع دولتی پاکستان بیش از 28 هزار سرباز در عملیات ارتش علیه شورشیان وزیرستان جنوبی شرکت دارند. این نیروها همچنین توسط تانکهای زرهی و نیروی توپخانه در سه جهت مشخص شده برای این عملیات، پشتیبانی می شوند.

به گفته منابع اطلاعاتی پاکستان صدها نفر از خانواده های ساکن مناطق عملیاتی از ترس آسیب دیدن خانه های خود را ترک کرده و گریخته اند. این در حالی است که «حکیم الله محسود» در حال گسترش اختیارات خود در این منطقه از پاکستان است.

گفتنی است عملیات بزرگ ارتش پاکستان علیه طالبان در واکنش به حملات تروریستی اخیر طالبان به نیروها و اماکن دولتی در این کشور انجام گرفته است. گفته می شود دست کم 15 هزار نیروی آموزش دیده در این منطقه برای طالبان و القاعده می جنگند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها