هشدار رئیس کمیسیون عمران شورای شهر:

افتتاح زودهنگام به ایمنی تونل توحید آسیب نرساند

گروه جامعه:‌ رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از تونل توحید، تاکید کرد: بین محل ریزش تونل و ایستگاه12 در تاج تونل غربی آثار ناپایداری دیده شد. به گزارش ایسنا، حمزه شکیب در پایان جلسه شورای شهر گزارش بازدید از تونل توحید را ارائه کرد و گفت: موارد ناپایداری در بخشی از تونل غربی دیده می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۳۵۰

وی افزود: نسبت به این موضوع باید توجه خاصی صورت گیرد و پس از بررسی، گزارش آن به شورا اعلام شود.

وی افزود: همچنین مشاهده شده که عایق‌بندی دیواره‌ها و تاج بدرستی انجام نشده و در برخی از بخش‌ها، ریزش را داشتیم و به نظر می‌رسد تزریق سیمان و زهکشی مناسب در دیواره‌ها و تاج و هدایت آبها به سمت کف تونل لازم است.

شکیب خاطرنشان کرد: زهکشی کف خیابان پس از باران و جمع شدن آب‌های سطحی باید ظرفیت و جریان مناسب داشته باشد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر همچنین به از بین رفتن پوشش بتن در دیواره‌ ستون‌ها اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای شمع‌ها، بویژه شمع‌های میانی، دقت لازم در قالب‌بندی (اکس‌بندی) و آرماتورگذاری انجام نشده و در حال حاضر برای یکسان‌سازی قطرها و تراش بدنه ستون‌ها انجام می‌شود و شایسته است بازنگری لازم در نحوه اجرا و قالب‌گذاری صورت گیرد.

وی افزود: همچنین براساس اعلام شهرداری در زمان بازدید در مرحله اول حدود 20 جت فن نصب می‌شود و دیگر جت‌فن‌ها در مراحل بعدی نصب خواهد شد و این اقدام ریسک بهره‌برداری را بالا می‌برد و با توجه به این که سلامت و ایمنی شهروندان در زمان بهره‌برداری اولویت‌ ویژه دارد، پیشنهاد می‌شود جهت کاهش ریسک بهره‌برداری، در زمان بحران نظیر آتش‌سوزی احتمالی، تمامی جت‌فن‌ها نصب سپس تونل افتتاح می‌شود.

شکیب در عین حال به بازدیدهای قبلی اعضا از تونل توحید اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی تونل به دلیل پیچیدگی‌های خاص و رعایت نکات ایمنی و فنی در برنامه‌ زمان‌بندی اعلام شده به پایان نمی‌رسد و پیشنهاد می‌شود جهت رعایت نکات ایمنی و فنی و آرامش نیروهای اجرایی فعال در پروژه‌ها، زمان مناسب جهت تکمیل (تا ماه‌های پایان سال) در نظر گرفته شود.

شکیب همچنین از نمایندگان مجلس برای تصویب یک فوریت طرح برداشت یک میلیارد دلاری شهرداری برای پروژه‌های مترو از حساب ذخیره ارزی تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها