روسای جمهور ایران و سنگال تاکید کردند

ضرورت افزایش همکاری کشورهای اسلامی

روسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال با اشاره به تغییر و تحولات جهان در عرصه های گوناگون تصریح کردند: گسترش و افزایش مناسبات و همکاری کشورهای اسلامی و آفریقایی و حضور فعال واثر گذار در عرصه تغییر وتحولات جهانی ضروری است.
کد خبر: ۲۸۷۳۳۶


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر محمود احمدی نژاد و عبدالله واد ظهر امروز پس از یکساعت مذاکره خصوصی درباره مهمترین مسائل جهان اسلام و موضوعات بین المللی در مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و سنگال اظهار داشتند روابط مشترک ایران و سنگال با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در عرصه های گوناگون باید توسعه و تعمیق روز افزون یابد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال همچنین بر ادامه همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی تاکید کردند.

دکتر احمدی نژاد در این مذاکرات با تاکید بر اینکه جهان در حال تحولات سریع است ، صریح کرد: کشورهای استکباری در صورت غفلت کشورهای اسلامی و آفریقایی ، مشکلات خود را به این کشورها منتقل و مسائل خود را با ثروت و منابع ملت‌های آفریقایی و مسلمان حل می‌کنند.

رییس ‌جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ها و توانمندی های کشورهای آفریقایی و اسلامی را فراوان دانست و گفت: کشورهای آفریقایی و اسلامی باید با توسعه مناسبات و همکاری‌ها در راستای رفع نیازها و دستیابی به استقلال در عرصه‌های مختلف گام بردارند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: نشست سران آفریقا در تهران و استفاده از ظرفیت های سازمان کنفرانس اسلامی به توسعه و پیشرفت ملت ها کمک می کند

رییس جمهور سنگال نیز در مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و سنگال با تاکید بر اینکه حضور ایران در آفریقا به نفع کشورهای و ملت های آفریقایی است ، تصریح کرد:کشورهای آفریقایی از جمله سنگال در تلاش هستند به استقلال در عرصه‌های گوناگو ن از جمله کشاورزی و مواد غذایی دست پیدا کنند.

عبدالله ‌واد با اشاره به روابط رو به گسترش و افزایش ایران و سنگال در بخش های مختلف گفت: سنگال خواستار توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه و استفاده از دستاوردهای ایران در عرصه های گوناگون از جمله انتقال برق، آبرسانی، ایجاد نیروگاه، تامین انرژی و کشاورزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها