رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد که این سازمان تخلفات انتخاباتی رسانه ها را به رسانه‌های مربوطه و وزارت ارشاد تذکر داده است و اگر پاسخ ها قانع کننده نباشد این رسانه ها را به دادگاه معرفی خواهند کرد.
کد خبر: ۲۸۷۳۱۱

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در نشستی خبری که پیش از ظهر امروز شنبه در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد در پاسخ به سئوال خیرگزاری مهر در خصوص تخلفات رسانه ها در انتخابات اظهار داشت: مواردی از تخلف را مشاهده کرده ایم و به رسانه های مربوطه و همچنین وزارت ارشاد تذکر داده ایم، اکنون منتظر پاسخ در این زمینه هستیم لذا اگرجواب قانع کننده بود که مسئله ای نیست اما اگر پاسخ ها قانع کننده نباشد این رسانه ها را به دادگاه معرفی می کنیم.

رئیس سازمان بازرسی ادامه داد: سازمان این کار را به عنوان یکی از وظایف عام خود انجام می دهد و نهاد شورای نگهبان نیز باید به عنوان وظیفه نظارتی خاص خود موضوع را پیگیری کند.

پور محمدی در خصوص موضوع دو شغله ها اظهار داشت: این موضوع یک قانون قدیمی بوده و از مباحث قانون اساسی نیز محسوب می شود که متاسفانه فراموش شده و قابل چکش کاری هم نیست.

وی افزود: سازمان بازرسی از پارسال این کار را دنبال کرده و به طور جدی پیگیر آن است و همه این موضوع را پذیرفته اند که این خلاف وجه قانونی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: البته موضوع دو شغله ها صرفا در ورزش دنبال نمی شود به گونه ای که در یکی از استانها به من گزارش داده اند که 120 مورد از مسئولان استان مشاغل مختلفی داشتند که تا الان برخی از این مسئولان استعفا داده اند.

پورمحمدی همچنین گفت: این موضوع تاکنون خوب پیش رفته است و تصور می کنم یک مسئله پذیرفته شده عام محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اگر متوجه شویم کسی دوشغله است او را به دادگاه معرفی می کنیم ، چون به اندازه کافی به همه در این خصوص تذکر داده شده است و شما خبرنگاران هم می توانید به ما اطلاع دهید تا ما این موضوع را به طور قانونی تعقیب و افراد متخلف را به دادگاه معرفی کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی یک برنامه خود اظهاری را نیز به صورت سراسری به دستگاهها ارسال نموده که به محض کامل شدن گزارش آن اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار می دهیم.

پور محمدی افزود: اساس پیگیری سازمان بازرسی همان جوابی است که سازمانها اعلام می کنند و یکی از موضوعات خود اظهاری ما همین موضوع دو شغله هاست.

پور محمدی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اینکه آیا سازمان بازرسی وارد موضوع منوریل تهران شده یا خیر، گفت: بحث این موضوع گذشته است و اینکه آیا ساخت آن اجرایی می شود یا خیر بحث شورای عالی ترافیک است که تاکنون منتفی بوده اما برای تهران دو خط قطار هوایی پیش بینی شده که با منوریل تفاوت دارد و همان مترو است منتهی در خطوطی در ارتفاع حرکت خواهد کرد.

وی افزود:موضوع منوریل در برخی شهرها مطرح شده اما اشکالاتی نیز در این خصوص بیان شده است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

رئیس سازمان بازرسی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا سازمان بازرسی به موضوع برنج های آلوده ورود پیدا کرده است یا خیر، گفت: کار ما در این خصوص حمایت از دستگاههای نظارتی خاص مانند سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی است تا آنان بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

پور محمدی افزود: در کنترل ها، مراقبتها و پیگیریها اصرار ما این است که این سازمانها وظایف خود را به خوبی انجام دهند و این مطالب تا زمانی که نهایی نشده و در سلسله مراتب به نظر قاطع نرسیده اند اعلام نشود چرا که فضای افکار عمومی با این گونه اخبار متشنج می شود.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی به طور خاص در خصوص برنج های آلوده وارد نشده است اما در خصوص برنامه تغذیه، کنترل های لازم را در سنین مختلف در دستگاهها مورد بررسی قرار می دهیم به گونه ای که مثلا میزان سم مصرفی بسیار زیاد است یا خیر و میزان سمی که برای میوه ها و سبزیجات به خصوص در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد در حد استاندارد است یا خیر؟

رئیس سازمان بازرسی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص سرانجام بازرسی از موضوع معدن انگوران گفت: ما این موضوع را مورد بررسی قرار داده و اعلام کردیم که معامله ای که برای معدن انگوران در حال اجرا بود هم از نظر شرایط واگذاری و هم قیمت گذاری دارای اشکال قانونی بود.

پور محمدی اضافه کرد: در این خصوص جلساتی نیز در حال برگزاری است که از ما دیوان محاسبات و مجلس برای رسیدگی به این موضوع دعوت شده است و برای انجام مزایده مجددا کمک خواسته اند و ما با جدیت مدافع این واگذاریها هستیم و تلاش می کنیم تا تکالیف اصل 44 اجرا شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در این خصوص که شنیده شده 40 الی50 درصد از مصوبات سازمان بازرسی را دولت اجرا نمی کند، آیا این موضوع را تایید می کنید یا خیر، گفت: این موضوع به سه سال قبل باز می گردد و ما روی این گزارش کار تحقیقاتی انجام دادیم و با پیگیری هایی که انجام شد سال گذشته وضعیت تغییر یافت.

رئیس سازمان بازرسی افزود: در سال هشتاد وهفت ، 10 هزار و 311 پیشنهاد به دستگاهها ارائه نمودیم که از این تعداد 8 هزار و 717 پیشنهاد اصلاحی بود که 84 درصد را شامل می شود، از این تعداد584 مورد که 6 درصد را شامل می شود پیشنهاد تغییر اداری دادیم یعنی تخلف اداری بوده است و حدود 67 مورد پیشنهاد تشویق داشته ایم که یک درصد را شامل می شود. همچنین 9 درصد سایر موارد از جمله تغییر کیفری بوده که از این مجموع پیشنهاد 8 هزار و 611 پیشنهاد اجرا شده است که همگی بر اساس خوداظهاری و گزارش خود دستگاهها بوده است.

پورمحمدی تصریح کرد: البته سازمان بازرسی به صورت رندوم و گزینشی به این دستگاهها سر می زند و موضوع اجرای درست را مورد بررسی قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها