jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۲۸۷۰۸۹   ۲۱ مهر ۱۳۸۸  |  ۰۰:۰۲

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حج بهترین فرصت اطلاع رسانی است

گروه رسانه: گروه اعزامی صداوسیما به حج تمتع 88 با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور فرهنگی صداوسیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌ری‌شهری در دیدار با جمعی از گروه‌های کاری اعزامی سازمان صداوسیما به حج تمتع امسال اظهار کرد: حج بدون شک بهترین فرصت اطلاع رسانی در زمینه‌های عبادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، عرفانی و به طورکلی تربیتی برای زائران خانه خدا، عموم مردم و تمامی امت اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به ضرورت شناخت مفاهیم ارزشی حج گفت: تنها مطالبه بعثه مقام معظم رهبری از رسانه‌ها آن است که در چارچوب سیاست‌های بعثه، کار کنند و بین خود و خدا احساس مسوولیت نمایند و این امانت الهی را که در دست آنهاست، بخوبی به سرانجام برسانند. وی افزود: کسب معرفت، نخستین گام است و اگر بخواهیم مسوولیت خود را بخوبی انجام دهیم، ابتدا باید حج را بشناسیم.نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان این که هر سال یک محور خاص برای مسائل فرهنگی حج تهیه می‌شود، اظهار کرد: موضوع حج امسال «حج وانتظار» و پیوند حج با امیرالحاج حقیقی حضرت ولیعصر(عج) خواهد بود و از روحانیون، سخنرانان و بویژه اصحاب رسانه انتظار داریم آمادگی داشته باشند و در این چارچوب اقدام به تهیه محتوا و اطلا‌ع‌رسانی کنند.

وی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه اعزامی به حج امسال اظهار کرد: خودسازی عملی و احساس مفاهیم ارزشی اهمیت بسزایی دارد. اگر اصحاب رسانه، مفاهیم ارزشی را احساس نکنند ولو این که شناخت علمی دقیقی هم داشته باشند، نمی‌توانند مفاهیم ارزشی حج را آن طور که باید و شایسته است، منتقل کنند و ماموریت حج همانند دیگر ماموریت‌ها نیست و ما باید هم خود از این معنویت بهره بگیریم و هم به شکل مطلوبی این نورانیت را منتقل کنیم.

پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حسن گروسی مدیر کل فرهنگی صداوسیما به ارائه گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های این سازمان درخصوص حج تمتع سال 88 پرداخت.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

ساعت چهار بار نواخت.../به مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»/گفتم: «همیشه پیش از آن‌که فکر کنی اتفاق می‌افتد/باید برای روزنامه تسلیتی بفرستیم...»

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

موفق‌ترین محتواها را باید در اوج تمام کرد و نباید این‌طور باشد که آن‌قدر یک برنامه را ادامه دهند که بیننده یا شنونده، زده شود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر