وزارت آموزش و پرورش اجازه به‌کارگیری نیروهای آزاد را ندارد

گروه جامعه: عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: طبق قانون مجلس، استخدام نیروهای آزاد در وزارت آموزش و پرورش ممنوع است. محمدرضا خباز در گفتگو با فارس، اظهار کرد: با تصویب قانون استخدام معلمان حق‌التدریس، تنها معلمان حق‌التدریس با سوابق پنجساله استخدام خواهند شد و لازم است که تکلیف معلمان دیگر با سوابق کمتر و معلمان نهضت روشن شود و بعد به دنبال جذب نیروهای جدید در شهرهای دیگر، غیر از شهر تهران باشیم.
کد خبر: ۲۸۶۳۷۱

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: همه وزرای پیشین با مشکل نیروهای مازاد در نواحی مختلف آموزش و پرورش شهر تهران مواجه بوده‌اند و اکنون هم باید استخدام از مجرای خود و پس از سپری کردن دوره‌‌های خاص تعلیم و تربیت، روش‌های تدریس و روان‌شناسی کودک و نوجوان دنبال شود.خباز با اظهار مخالفت خود برای جذب نیروهای شرکتی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید در مذاکره با سرپرست فعلی وزارت، اصل ماجرا را جویا شود و تا پیش از رنجیده خاطر شدن معلمان این مشکل را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکل کسری معلمان، پس از ارائه آمار دقیق وزارت آموزش و پرورش از نیازمندی‌های خود در مقاطع مختلف و جذب نیروهای حق‌التدریس و معلمان نهضت سوادآموزی حل نشد، کمیسیون می‌تواند با ارائه راهکار، این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح کند و مجلس همچون گذشته و با آمادگی کامل به این مشکل رسیدگی می‌کند.

همچنین رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت: جذب و به کارگیری نیروهای خرید خدمت با مصالح آموزش و پرورش مغایر است و آسیب مهلکی به زیرساخت‌های این دستگاه وارد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها