گروه جامعه: مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر با توجه به قوانین موجود بیش از نیمی از مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیرقانونی هستند. علیرضا هاشمی گلپایگانی در گفتگو با فارس با بیان این‌که مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی باید هیات امنای خود را تکمیل کنند و به ثبت برسند، افزود: در حال حاضر 270 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجوز فعالیت گرفته‌اند که از این تعداد فقط 80 مؤسسه موافقت قطعی دارند و بقیه موافقت موقت دارند و باید در مدت زمانی که مشخص شده بود، به وزارت علوم مراجعه و موافقت قطعی دریافت می‌کردند.
کد خبر: ۲۸۶۳۷۰

وی گفت: در انتهای فعالیت دولت هشتم حدود 200 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی موافقت اصولی اولیه را دریافت کردند، اما در دولت نهم هیچ کدام برای قطعی کردن موافقت اصولی اولیه به وزارت علوم مراجعه نکرده‌اند. مشاور وزیر علوم در پاسخ به این پرسش که وزارت علوم با مؤسسات غیرانتفاعی که برای قطعی کردن موافقت اقدامی نکرده‌اند، چگونه برخورد کرده است، گفت: تنها اقدامی که وزارت علوم انجام داده است، اخطار به این مؤسسات بود که با این اخطار نیز اقدام جدی صورت نپذیرفت.

وی با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به صورت غیرقانونی فعالیت کنند، گفت: سازمان سنجش و وزارت علوم هر سال به این مؤسسات دانشجو می‌دهد و بر همین اساس این مؤسسات نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها