"کای ایده" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را مورد تایید قرار داد.
کد خبر: ۲۸۶۲۹۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "کای ایده" با بیان اینکه در انتخابات بیستم اوت در افغانستان تقلب گسترده ای به نفع یکی از نامزدها صورت گرفته، بر ادعای برخی نامزدهای ناکام در این انتخابات صحه گذاشت.
 
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان طی کنفرانس مطبوعاتی با حضور سفرای انگلستان و فرانسه در کابل گفت: تقلب در این انتخابات بسیار گسترده بوده است. اما وی از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

ایده در سخنان خود موضوع وجود تقلب در برخی حوزه های رای گیری را تایید کرد و از ادامه کار بررسی این موارد توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خبر داد. به گفته وی، بروز تقلب در شماری از حوزه های رای گیری به اثبات رسیده است.

این در حالی است که تا کنون ادعاهای نامزدهای معترض انتخابات افغانستان نظیر "عبدالله عبدالله" چندان مورد توجه مقامهای بین المللی قرار نگرفته است. بنا بر نتایج نهایی شمارش آرا در افغانستان "حامد کرزای" با کسب 54 درصد آرا پیروز قطعی انتخابات است و پس از وی عبدالله با 28 درصد آرا در رتبه بعدی قرار دارد.

پیش از این نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان از سوی معاون خود به تبانی با رئیس جمهوری کنونی این کشور برای کتمان تقلب در انتخابات افغانستان متهم شده بود.

کمیسیون انتخابات افغانستان روز جمعه کار بازشماری 10 درصد از آرای مخدوش انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به پایان رساند و قرار است نتیجه نهایی این انتخابات را تا پانزدهم اکتبر اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها