منوچهر فضلی‌خانی مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح موضوعی ، فضای کلاس درس دانش‌آموزان راهنمایی از نظام سنتی خارج می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۲۵۰

مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه طرحی با عنوان «کلاس‌ های موضوعی» برای دانش‌آموزان راهنمایی ایجاد شده است، افزود: این طرح مجموعاً در 62 مدرسه به اجرا در می‌آید ؛ به این صورت که در هر استان، 2 مدرسه انتخاب شد و تمام تجهیزات مربوط به هر کلاس برای هر درس را با مشارکت سازمان نوسازی مدارس کشور و صنایع آموزشی آماده کردیم.

وی با اشاره به اینکه طرح موضوعی، هزینه 2 میلیارد تومان برای وزارت آموزش و پرورش به همراه دارد، بیان کرد: روش کار در کلاس‌های موضوعی به این شکل است که معلم ثابت بوده و فقط دانش‌آموزان در هنگام تغییر زنگ‌های کلاس، جابجا می‌شوند این درحالی است که امکانات و تجهیزات هر درس در درون همان کلاس‌ها فراهم شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش‌ اظهار داشت: هدف از طرح موضوعی، از بین بردن نظام سنتی کلاس درس است که از چند صد سال قبل ثبت شده است؛ در حقیقت تدریس در کلاس درس به صورت آموزش‌های تخصصی، اکتشافی و شاد در می‌آید و در نتیجه سطح کارآمدی دانش‌آموزان بالا‌تر می‌رود.

فضلی خانی تصریح کرد: چنانچه این طرح به صورت یک الگوی موفق با تمام ابعاد اجرا شود، در مدارس دیگر نیز به اجرا درمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها