در 5 ماهه اول سال جاری رخ داد

فوت 10 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای

دکتر محمد حسن عابدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در پنج ماهه اول سال جاری نزدیک به 10 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۲۸۵۲۰۵

به گزارش ایسنا ، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه بیستمین گردهمایی مدیران کل پزشکی قانونی کشور در قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه اول سال جاری نزدیک به 18 هزار و 500 نفر به صورت غیرطبیعی فوت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از این تعداد افراد 10 هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای ، یک هزار و 600 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر، یک‌هزار و 50 نفر بر اثر سوختگی‌ها و 237 نفر بر اثر مسمومیت گاز co2 جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته عابدی ، مرگ و میر ناشی از تصادفات و سوء مصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش و مسمویت ناشی از گاز منوکسید کربن، 12 درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور کل مرگ‌های ارجاعی در پنج ماه اول سال جاری به این سازمان را 26 هزار نفر اعلام و اظهار کرد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

دکتر عابدی تعداد مراجعان سرپایی به این سازمان در طی مدت پنج ماه اول سال جاری را 75 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 126 هزار نفر از این افراد بر اثر جراحات ناشی از تصادفات و مابقی بر اثر صدمات ناشی از ضرب و جرح به این سازمان مراجعه کرده‌اند.

به گفته وی ، همچنین در طی سال 87 دو هزار و 500 مورد مجوز سقط جنین با شرایط خاص و طی مراحل قانونی ارائه شده است.

دکتر عابدی در پاسخ به سوالی پیرامون مشکلات این سازمان، عمده مشکلات را پیرامون منابع انسانی و کمبود نیروهای کارشناس دانست و افزود: متاسفانه در قانون جدید خدمات کشوری وضعیت مناسبی از نظر حقوق و مزایا برای کارشناسان این سازمان در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به سختی کار در پزشکی قانونی گفت: متوسط دریافتی کارشناسان پزشکی قانونی از برخی مشاغل همطراز آن پایین‌تر است که این مسئله موجب خالی شدن این سازمان از نیروهای متخصص و وارد شدن ضربه‌ای بزرگی به آن خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها