سازمان تامین اجتماعی وعده داد:

حداقل‌حقوق‌بازنشستگان235هزارتومان

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تدابیر اتخاذ شده از سوی این سازمان از دو میلیون و 350 هزار ریال کمتر نخواهد بود.
کد خبر: ۲۸۴۹۳۷

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس صابری اقدامات سازمان تامین اجتماعی را برای افزایش حقوق بازنشستگان قابل توجه دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی همیشه برای رفاه حال بازنشستگان و بیمه شدگان اقدامات مناسبی در حوزه های مختلف انجام داده و همیشه تلاش شده است، خدمات به صورت کیفی و با سهولت در دسترس بیمه شدگان و دیگر مخاطبان سازمان قرار بگیرد.

او پرداخت ماهانه 27 هزار و 440 ریال کمک هزینه اولاد، 127 هزار و 200 ریال عائله مندی، 60 هزارو 68 ریال برای همسران متکفل فرزند و 200 هزار ریال بن خرید به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را از جمله اقدامات این سازمان ذکر کرد.

صابری در رابطه با بازماندگان بیمه شدگان متوفی که در سال آخر قبل از فوت حق بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده اند یا سابقه پرداخت حق بیمه آنان کمتر از سه ماه است، اظهار داشت: در رابطه با این دسته از بازماندگان در صورتی که کل سابقه بیمه آنان بیش از 10 سال باشد به ازای هر سال بیمه پردازی یک روز مستمری ماهانه برای بازماندگان برقرار می شود.

وی افزود: در مورد بازماندگان افرادی که سابقه بیمه پردازی کمتر از 10 سال دارند و در سال آخر قبل از فوت نیز کمتر از سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند، غرامت مقطوع فوت پرداخت می شود که مبلغ آن به ازای هر سال بیمه پردازی یک ماه حقوق تعیین می شود.

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر تلاش این سازمان برای تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه گفت: در سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، کارکنان شاغل در بخش کشاورزی، کارکنان خرید خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارگزاران ستادهای نماز جمعه و کارکنان موسسه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

صابری افزود: در سال جاری نیز در راستای گسترش پوشش خدمات بیمه ای این سازمان، شاغلان در بخش کشاورزی، کارکنان شاغل در بانک های غیر دولتی، اعضای کانون کاردان های فنی ساختمان و کانون مهندسین، کارکنان تعاونی های روستایی، کارکنان شاغل در بنیاد تعاون ناجا و کارکنان شاغل در خانه کارگر جمهوری اسلامی، اعضای انجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه معلم، اعضای انجمن حمایت از مدیران مزرعه و اعضای شرکت تعاونی سرویس کاران مجاز شرکت صنعتی بوتان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اصلاح بخشنامه ادامه بیمه به صورت اختیاری خبر داد و در این خصوص گفت: افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده اند و در حال حاضر تحت پوشش این سازمان قرار ندارند، می توانند به صورت اختیاری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند و شرط استفاده از این قانون دارا بودن حداقل یک ماه سابقه بیمه در این سازمان است که البته تا سال گذشته سابقه مورد نیاز یک سال بود که با ابلاغ بخشنامه مربوطه این مدت به یک ماه کاهش یافت.

صابری همچنین راه اندازی سامانه خدمات بین شعب را از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی برشمرد و صدور دفترچه درمانی و بررسی استحقاق درمان بیمه شدگان سازمان در شعب سراسر کشور را از نتایج این کار دانست.

او تهیه پیش نویس دستور اداری نحوه رسیدگی به ادعای سوابق بیمه شدگان و آرای مراجع حل اختلاف قانون کار، جمع آوری و احصای گزارش آمار سوابق ناشناس و دارای کد ملی کلیه شعب، فراهم شدن امکان دسترسی بیمه شدگان به سوابق بعد از سال 86 از طریق سایت رسمی سازمان و افزایش تعرفه کفن و دفن تا حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت و همچنین پرداخت هزینه کفن و دفن همسر بیمه شده اصلی را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال جاری برشمرد.

وی همچنین از اجرای طرحهای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک با وزارت کار و امور اجتماعی و بانک رفاه کارگران به 13 هزار و 123 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری تسهیلات پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها