بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی فهرستی از اسامی دانشمندان روس که تل‌آویو ادعا دارد به ایران برای دستیابی سلاح هسته‌ای کمک می‌کنند را تقدیم کرملین کرده است.
کد خبر: ۲۸۴۶۹۲

به گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، نتانیاهو در سفر محرمانه ماه گذشته خود به مسکو، پایتخت روسیه این فهرست را به مقامات روس داده اما براساس توافق تل‌آویو مسکو این فهرست محرمانه باقی مانده است.

در این نوشتار به نقل از دیوید آلبرایت، از بازرسان تسلیحاتی پیشین سازمان ملل و مدیر کنونی موسسه علوم و امنیت بین‌الملل (ISIS) ادعا شده دانشمندان روس بدون هماهنگی و اطلاع دولت این کشور به برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کنند.

گفته می‌شود مقامات غربی به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داده‌اند و به ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از مسکو خواسته‌اند به همکاری دانشمندان هسته‌ای روسیه با کشورهای علاقه‌مند به دستیابی به فناوری هسته‌ای پایان دهند.

رژیم‌صهیونیستی ادعا دارد احتمال این که دانشمندان هسته‌ای روس بدون اطلاع و جلب موافقت دولت روسیه به همکاری با کشورهای دیگر بپردازند، اندک است و تلویحا مسکو را به حمایت از ایران در مسیر تبدیل شدن به قدرتی هسته‌ای متهم کرده‌ است.

این ادعا در حالی مطرح شده که نمایندگان ایران و گروه 1+5 متشکل از 5 عضو دایمی شورای امنیت (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا و چین) به علاوه آلمان روز پنجشنبه برای افزایش همکاری‌ها موافقت کردند.به ظاهر صهیونیست‌ها برای ایجاد اختلال در روند مذاکرات ایران و 1+5 و مانع‌تراشی در مسیر فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها