مواد لازم: روغن زیتون: 2 قاشق سوپ‌خوری پیاز: یک عدد کوچک ساقه کرفس: یک عدد
کد خبر: ۲۸۱۵۴۵

تره‌فرنگی: یک عدد کوچک فقط قسمت‌های سفید و سبزکمرنگ

سیب‌زمینی: 60 گرم

سیر: 4 عدد

آب یا‌ آب مرغ: 5/1 پیمانه

جعفری و آویشن: هر کدام 5 عدد برای طعم‌دار کردن

نمک و فلفل: به مقدار لازم

برای تزئین؛ روغن گردو: یک دوم قاشق سوپ‌خوری

کرفس خلال شده: یک چهارم پیمانه

پیازچه یا جعفری فرنگی ریز شده: به مقدار لازم

طرز تهیه: روغن زیتون را داخل ظرف بریزید و پیاز را با حرارت ملایم سرخ کنید. سپس تره‌فرنگی و کرفس را کاملا ریز کرده و به آن اضافه کنید. حدود 10 دقیقه آنها را بگذارید تا بپزد و به آرامی بهم بزنید. وقتی سبزی‌ها نرم شد یک دوم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سبزی‌ها باید به اندازه‌ای بپزد که رنگ آنها تغییر نکند. حالا سیب‌زمینی، سیر خرد شده را به همراه جعفری و آویشن به ظرف اضافه کنید و خوب بهم بزنید و بعد آب یا آب مرغ را هم به آن اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، نمک را اندازه کنید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بجوشد تا سبزی‌ها کاملا نرم شود و جا بیفتد. ظرف را از روی شعله بردارید.

ساقه‌های جعفری و آویشن را که فقط برای طعم دادن به سوپ در آن ریخته بودیم، در بیاورید. سوپ را در داخل یک مخلوط کن بریزید. سپس از یک صافی بگذرانید (این مرحله برای این که سوپ چسبناک نشود مهم است.)

با یک دسته هاون با پشت ملاقه سوپ را فشار دهید تاتمام آن از صافی عبور کند. حالا سوپ شما به حالتی یکنواخت درآمده است. آن را دوباره در ظرف بریزید و روی حرارت قرار دهید و ادویه دلخواه خود را اضافه کنید. سوپ شما آماده است.

سوپ را داخل کاسه بریزید و برای تزئین از روغن گردو و خلال‌های کرفس استفاده کنید. به طور دلخواه می‌توانید از جعفری فرنگی و پیازچه نیز برای روی آن استفاده کنید.

خواص درمانی کرفس

کرفس یکی از سبزی‌هایی است که مصارف زیادی در پختن غذا‌های مختلف دارد و در تزئین غذاهایی مانند مرغ استفاده می‌‌شود. این سبزی را می‌توان مدت زیادی در یخچال نگهداری کرد.

این سبزی مواد مفید گیاهی زیادی دارد که به آنها «فتالید» می‌گویند. تحقیقات نشان داده است که این مواد باعث کاهش هورمون‌های استرس‌زا می‌شود. همچنین تاثیر این مواد روی حالت استراحت ماهیچه‌های دیواره رگ‌هاست تا اجازه دهند خون براحتی جریان یابد. چینی‌ها در ساختن داروهای کنترل فشارخون بالا از این سبزی استفاده می‌کنند. همچنین کرفس منبع بسیار غنی ویتامینK وC و منبع خوبی برای پتاسیم، فولات، فیبرهای خوراکی، منگنز، مولیبدنوم و ویتامین6B است.

همچنین تجربه نشان داده است که کرفس بوی بد دهان را کاهش می‌دهد. به علاوه کرفس یک سبزی مدر است بنابر این مصرف آن به سیستم ادراری نیز کمک می‌کند.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها