روزی 42 نفر در تصادفات کشته می‌شوند

کاهش شمار قربانیان سوانح جاده‌ای

گروه جامعه: فرمانده پلیس راه از کاهش کشته‌های روزانه تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور از 51 نفر در سال 84 به 42 نفر در سال جاری خبر داد و گفت: روزانه 42 ایرانی در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش مهر، سرهنگ علیرضا اسماعیلی، به اقدامات پلیس، سازمان راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و همکاری هموطنان با پلیس در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی کشور در 4 ماه نخست سال جاری تعداد 5266 نفر در تصادفات رانندگی جاده‌ای کشته شدند که در مقایسه با مدت سال قبل تعداد 427 نفر کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۷۷۹۷۹

وی از بررسی تصادفات رانندگی و کاهش کشته‌های تصادفات در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: در تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی جاده‌ای مشخص شد مدیریت بر سرعت، برخورد قانونی با رفتارهای پرمخاطره، توقیف خودروی رانندگان متخلف، ضبط گواهینامه رانندگان متخلف، استفاده از فناوری نوین و تجهیزات مراقبت الکترونیکی اعم از دوربین کنترل سرعت، سامانه مراقبت الکترونیکی و... ارتقای فرهنگ ترافیک هموطنان به کاهش 5/7 درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در 4 ماه نخست سال جاری منجر شد.سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: به منظور استمرار در روند کاهش تصادفات جاده‌ای، رفتارهای پرمخاطره رانندگان در جاده‌های کشور کانون توجه پلیس است و به ماموران پلیس راه در سراسر کشور ابلاغ شده است که بدون اغماض با تخلفات رانندگان برخورد کنند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به این‌که 30 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی مربوط به نبستن کمربند سرنشین صندلی عقب و نبود این وسیله ایمنی بوده است، به هموطنان توصیه کرد در سفرهای تابستانی از حرکات مخاطره‌آمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری و برای حفظ سلامت خود و سرنشینان عقب از کمربند ایمنی استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها