معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای تامین لامپهای کم مصرف خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون افزون بر 82 میلیون شعله لامپ کم مصرف در میان مردم توزیع شده است.
کد خبر: ۲۷۷۰۵۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علیرضا احمد یزدی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید لامپ های کم مصرف در نظر گرفته شد و امسال هم این مبلغ تمدید شد و در مجموع بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار برای تامین لامپ های کم مصرف اختصاص یافت.

احمدی یزدی  ادامه داد: از محل این اعتبار در سال گذشته 50 میلیون شعله لامپ کم مصرف تامین و در میان مشترکان توزیع شد و امسال نیز برنامه ریزی برای توزیع 50 میلیون لامپ دیگر توسط سازمان بهره وری انرژی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که از ابتدای سالجاری تاکنون 32 میلیون شعله لامپ کم مصرف به شرکت های توزیع نیروی برق تحویل ودر بین مردم توزیع شده است اظهار داشت: براین اساس از سال گذشته تاکنون افزون بر 82 میلیون شعله لامپ کم مصرف در میان مردم توزیع شده است.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته به ازای هر مشترک به طور میانگین 4 شعله لامپ کم مصرف در نظر گرفته شده که با توجه به 22 میلیون و 700 هزار مشترک موجود در کشور ، در مجموع در حدود 93 میلیون شعله لامپ باید میان مردم توزیع شود.

احمدی یزدی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سال آینده نیز برنامه ای جهت استفاده مشترکان از این لامپها در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: این بستگی به اعتباراتی دارد که از طرف وزارت نیرو درنظرگرفته شود.

وی در همین زمینه افزود: بودجه قابل توجهی برای بهینه سازی مصرف در نظر گرفته شده است ولی درصد اعتباری که جهت تهیه این لامپها باید اختصاص یابد هنوز مشخص نیست.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر همچنین با اشاره به بخشنامه هیئت وزیران گفت: تعدادی از خانواده های تحت پوشش شهدا، ایثارگران، جانبازان ، بهزیستی، کمیته امدادامام خمینی (ره)، اماکن متبرکه و مکانهای وابسته به وزارت آموزش و پرورش از محل یارانه کامل لامپهای کم مصرف استفاده کردند و بر اساس نیاز خود این لامپها را جهت استفاده به صورت رایگان تحویل می گیرند و محل تامین اعتبار این لامپها از میان تعداد لامپی است که تاکنون در بین شرکت های برق توزیع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها